Kvůli současným pravidlům totiž zůstávají nezastavěné parcely na důležitých městských třídách. „Možností, kde umístit parkovací místa, moc není a investoři tak raději staví na zelené louce někde za městem a na ulicích, které chceme opravovat a prezentovat jako městské třídy, zejí v zástavbě zbytečné proluky," vysvětlil náměstek primátora Martin Ander.
Jedinou možností, jak v některých ulicích vystavět potřebná parkovací místa, je pouze stavba podzemních stání. „Postavit jedno místo stojí zhruba půl milionu korun, prodejní cena je ale o dvě stě tisíc menší. Není to žádná osudová ztráta, ale pokud míst stavíte třeba pětadvacet, částka roste," upozornil brněnský stavitel Tomáš Kaláb.
Podle šéfa brněnského dopravního odboru Vladimíra Bielka je ale plošné snižování takzvaného součinitele vlivu stupně automobilizace, který rozhoduje o počtu parkovacích míst v jednotlivých lokalitách, zby¬tečné. „Změna současného stavu je potřebná. Myslím si, že by se jednotlivé projekty měly posuzovat jako výjimky, s ohledem na vliv na okolí budoucí stavby. Celkové snížení parkovacích míst a povinnosti je s novou stavbou zajišťovat není efektivní řešení, které by městu prospělo," vysvětlil Bielko.
Podobnou výjimku by mohli dostat investoři třeba v ulicích jako je Štefánikova, spojující střed města s Královým Polem. Parkovací místa v ní řeší vedení města i v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí ulice.
V prvním kole hledání projekční firmy pro návrh rekonstrukce radní nikoho nevybrali. Nyní náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek představil návrh budoucí podoby ulice jako klidné městské třídy s cyklostezkami a zeleným pásem pro tramvaje. „Pokud vše půjde podle plánu, stavět bychom mohli v polovině roku 2018," uvedl náměstek ke stavbě za téměř půl miliardy korun.