Ve sporu se navíc jedná už o druhou žalobu. Tu první podalo v říjnu naopak Czechcity na město.

Zdvojení žaloby má podle náměstka primátora Olivera Pospíšila důvod. Stavební úřad totiž doporučil, aby o určení vlastnictví rozhodl soud. A určil termín do konce roku. „Pokud by Czechcity svou žalobu stáhlo těsně před vypršením této lhůty, firma by se účastníkem územního řízení stala. Nikdo by totiž tuto skutečnost nenapadl,“ vysvětlil Pospíšil.

Podle něj je údajné vlastnictví silnic jen podnikatelská taktika společnosti, která chce v budoucnu v oblasti zvané Ponava investovat. „Rozehráli hru, ve které tvrdí, že jsou vlastníkem chodníků, laviček a podobně. Ukázali však jen podezřelou kupní smlouvu,“ uvedl Pospíšil s tím, že je i nadále přesvědčený, že asfaltové plochy patří městu. A proto není třeba společnost přizvat k územnímu řízení.

Stavební úřad v Králově Poli doporučil, aby někdo z účastníků sporu podal žalobu na určení vlastnictví. Firma na doporučení dala a žalovala město na konci letošního října. „Doufám, že ji brzy soud projedná,“ uvedl místopředseda představenstva Czechcity Martin Kriak. Dodal, že firma chce pouze obhájit svá vlastnická práva. „Rozhodně žalobu stahovat nebudeme. Naopak doufám v co nejrychlejší rozhodnutí soudu,“ řekl Kriak. Podezření, že jde jen o podnikatelskou taktiku, odmítá. „O koupi silnic v areálu jsme se snažili několik let. Nevím, proč magistrát naše vlastnictví zpochybňuje,“ uvedl už dříve Kriak.

Za zbytečnou považují žalobu města i právníci. „Pokud společnost opírá svou účast v územním řízení na základě vlastnického práva ke sporným pozemkům, stažení žaloby by pro ni znamenalo, že se účastníkem nikdy nestane,“ myslí si právník z Advokátní kanceláře Tomáše Rašovského Jiří Zeman. Zdůraznil ale, že mu v tomto komplikovaném případě chybí detailní znalost spisu.