A částečně tak vyhověli opozici, která ke zrušení zakázky od minulého týdne radní vyzývala. „Rada se rozhodovala mezi možností schválit nové hodnocení nabídek anebo zrušit celou veřejnou zakázku. Výsledkem jednání pak bylo zrušení celé veřejné zakázky,“ potvrdil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian. Minulý týden přitom označil za nejpravděpodobnější postup pouhé přepočítání nabídek.

Zakázku zadalo město na konci srpna společnosti Mott MacDonald, která nabídla nejvyšší cenu 4,7 milionu korun. Proti rozhodnutí se odvolala společnost PK Ossendorf s druhou nejlepší a zároveň nejlevnější nabídkou za 2,3 milionu. „Kvůli námitkám jednoho z uchazečů odbor dopravy opětovně před podpisem smlouvy prověřoval postup hodnocení jednotlivých nabídek. Zjistil, že chybou ve vzorcích zadaných do programu Excel nebylo výsledné pořadí uchazečů správné,“ přiznal Kotzian.

Kvůli chybě měla v hodnocení nabídky cena váhu necelá tři procenta, místo avizovaných třiceti. Za důkaz zmanipulovanosti zakázky to označili brněnští Zelení. Požadovali zrušení zakázky a změnu hodnocení, kde získá navrch cena nad kvalitou.

Rozhodnutí rady považují zelení za částečné vítězství. „Rada udělala to, co jsme chtěli a je dobře, že je zakázka zrušená. Vzhledem k tomu, že zakázka je podle nás zmanipulovaná, je ale třeba aby ji město nevypsalo za týden znovu podle stejných pravidel,“ řekl lídr zelených Martin Ander. Podezřelé na zakázce je podle něj především to, že jednotlivé body kritéria kvalita hodnotil každý ze členů komise zcela odlišně.

Zúčastněné firmy se k magistrátním zmatkům kolem soutěže o klíčový dokument města nevyjadřují. „Oficiálně nic nevíme. Nikdo nám nepsal, nikdo s námi nemluvil. Teprve až se město vyjádří, můžeme říct více,“ řekl technický ředitel společnosti Vlastislav Novák.

Kdy město vypíše novou soutěž a podle jakých pravidel, náměstek Kotzian nesdělil. Ohradil se ale proti údajným manipulacím. „Právě to, že každý ze členů komise hodnotil jinak poukazuje na její nezávislost,“ řekl Kotzian.