Požadavek, aby stát zahrnul dráhu mezi své dopravní stavby, dali představitelé města nedávno vládě. „Je potřeba, aby se k diametru někdo přihlásil. A vzhledem k tomu, že to je železnice, mělo by to být primárně ministerstvo dopravy," uvedl náměstek brněnského primátora Martin Ander.

Až doposud ministerstvo bralo diametr jako záležitost Jihomoravského kraje. Nechat stavbu diametru na něm je podle Andera to samé, jako ji odepsat. Kraj totiž nemá potřebné peníze. „Kraj žádné koleje nestaví ani neprovozuje," upozornil Ander.

Jenže postoj ministerstva se stále moc nemění. „Součástí studie proveditelnosti přestavby brněnského železničního uzlu je také otázka, zda je diametr potřeba. Nicméně z našeho pohledu a také hlediska financování je projekt určený primárně městu Brnu," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Stavba za dvaadvacet miliard korun podle náměstka Andera ale není důležitá jen pro Brno. „Má regionální význam. Využijí ji i lidé z okolí Brna. Pokud se bude nové hlavní vlakové nádraží stavět v odsunuté poloze, nebude bez diametru možné zajistit jeho dopravní obslužnost. Proto by se měl stavět souběžně," upozornil Ander. Dodal, že i v případě stavby nádraží v centru diametr výrazně zvýší kvalitu cestování v Brně a okolí.

Na propojení stavby nového nádraží a podzemky upozornil i jihomoravský hejtman Michal Hašek. „Děkuji Brnu za podporu diametru. Ovšem klíčové je vyřešit železniční uzel Brno. To je základ i pro vysokorychlostní tratě a moderní železniční spojení jižní Moravy a Brna s Evropou," upozornil krajský hejtman Michal Hašek.

Podle něj se může stát, že nebude diametr potřeba. „Pokud bude Brno příliš dlouho váhat nad modernizací uzlu, přijdeme o postavení dopravně významného regionu. Staneme se pouhou provincií bez moderního železničního spojení s Evropou. To bude špatné pro lidi i byznys. V takovém případě diametr nepomůže," zdůraznil Hašek.

Někteří Brňané už moc nevěří ani plánům na stavbu podzemky, ani nového nádraží. „Samozřejmě bych uvítala rychlé spojení, tramvaje už zjevně nestačí. Ale metro i nádraží už politici slíbili tolikrát, že to beru jen jako takovou věčnou pohádku," řekl a Marie Janečková.