"V zónách sto a sto jedna je městská hromadná doprava zdarma. Chceme motivovat lidi, aby nechali svá auta doma a Brnu pomohli mít čistější vzduch," vysvětlila mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Podle ní si lidé musí ale při vstupu do tramvaje, autobusu nebo trolejbusu uvědomit, že si lítek označit nemusí. "Označovače nemůžeme vypnout. Jsme součástí jihomoravské dopravy a při cestování za Brno je nutné za cestu zaplatit," dodala Pohanová.

Dnes si navíc užijí všichni lidé, kteří mají rádi novinky v dopravě. Ve středu města, vedle stánků s burčákem a záclonami, zaparkují nové nízkopodlažní kloubové autobusy.

První slavnost za krátkou dobu jejího pobytu vBrně čekala také nejnovější tramvaj brněnského dopravního podniku. Moderní soupravu Škoda 13T vdesignu Porsche dnes vjedenáct hodin slavnostně pokřtili.

Adélu, jak novou tramvaj pojmenovali pracovníci dopravního podniku, skropil šampaňským primátor Brna Roman Onderka. Brňané si mohou novou tramvaj také detailně prohlédnout, a to až do pěti hodin odpoledne. Zatím totiž tráví většinu času ve vozovně vMedlánkách, nebo na kolejích bez cestujících.

„Několik týdnů bude ještě trvat, než ji otestujeme. Zatím nevíme kdy a na které lince bude jezdit,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Více než třicetimetrová tramvaj je první, kterou si Brno zcelé série objednalo. Do roku 2016 má po městě jezdit sto podobných strojů.

„Jedna tramvajová souprava zplzeňské Škody stojí osmapadesát milionů korun, za dodávku všech objednaných vozů zaplatí brněnský dopravní podnik skoro pět miliard korun,“ uvedla Pohanová.