Předchozí
1 z 4
Další

NÁKLADY 1,4 MILIARDY

Mapa plánovaných staveb krajské správy a údržby silnic pro rok 2023. Obsahuje i některé, které začaly už v roce 2022.Mapa plánovaných staveb krajské správy a údržby silnic pro rok 2023. Obsahuje i některé, které začaly už v roce 2022. Pro zvětšení rozklikněte. Zdroj: SÚS JMKDo krajských silnic druhých a třetích tříd letos plánuje Jihomoravský kraj vložit celkem 1,4 miliardy korun. Jen na mosty půjde zhruba dvě stě milionů. „Když najdeme nějaké peníze navíc, dáváme je do silnic, protože doháníme historický dluh," uvedl jihomoravský hejtman Jan Grolich.

Krajský radní pro dopravu Jiří Crha věří, že se rozpočet na krajské silnice v letošním roce ještě minimálně o dvě stě milionů korun navýší z přebytků. „Správa a údržba silnic má připraveny další projekty za tři sta milionů korun," zmínil.

V loňském roce byly investice do silnic v kraji podle Crhy zhruba 1,6 miliardy korun.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

rozpočet pro rok 2023: 1,4 miliardy korun
zdroje: 550 milionů (rozpočet kraje), 455 milionů (státní dotace), 400 milionů (evropské dotace)
možné navýšení: 200 milionů z přebytků

POKRAČUJÍCÍ STAVBY

Některé významné stavby pokračují už z minulého roku. Patří k nim například obchvat Čebína na Brněnsku, kde letos plánuje kraj prostavět zhruba 258 milionů korun. „Tři nebo čtyři stavby přechází z loňského roku. Jedná se o druhou etapu oprav vyškovského mostu nebo okružní křižovatku U Tří kohoutů v Ivančicích na Brněnsku," nastínil investiční náměstek ředitele krajských silničářů Jindřich Hochman.

Obchvat Čebína bude dlouhý necelé čtyři kilometry, vzniknou čtyři mosty a také dvě protihlukové stěny o délce jeden a půl kilometru. První místo, kde se obchvat napojí na silnici 385, je před Čebínem směrem od Kuřimi, kde vznikne nová okružní křižovatka. Další pak na křižovatce Sentice, Hradčany, Čebín.

DŮLEŽITÉ ZAČÍNAJÍCÍ STAVBY

K větším stavbám, které správa a údržba silnic odstartuje ve většině od jara tohoto roku, patří rekonstrukce silnice v trase od Zastávky po hranici Jihomoravského kraje. „Letos půjde o první etapu z takřka šestikilometrového úseku. Odhadované náklady jsou 172 milionů," sdělila mluvčí kraje Alena Knotková. V plánu je také rekonstrukce úseku staré dálnice na silnici 3844 za šestadvacet milionů korun.

Kromě rekonstrukce brněnské Černovické ulice krajští silničáři považují za jednu z důležitých staveb letošního roku také průtah Masarykovy ulice v Modřicích. Předpokládané náklady jsou tam dvaačtyřicet milionů korun. „Rád bych zmínil Brod nad Dyjí na Břeclavsku, kde zahájíme opravu mostu s předpokládanými náklady osmapadesát milionů korun," připojil Hanák.

Zastávka až hranice kraje - 172 milionů korun
Černovická, Brno - 65 milionů korun
most, Brod nad Dyjí - 58 milionů korun
Masarykova, Modřice - 42 milionů korun
Stará dálnice - 26 milionů korun

PROTIHLUKOVÁ OPATŘENÍ

V Moravanské a Modřické ulici v brněnských Přízřenicích a také v Hlavní ulici v blízkých Moravanech počítají silničáři s výměnou povrchu za protihlukový koberec. „Úpravu v Modřické ulici naprosto chápu. Jsou tam průmyslové firmy, často tam jezdí kamiony a lidé bydlí hned u silnice," komentoval například Viktor Veleba.

V Modřicích u silnice II/152 pak přibude protihluková stěna za patnáct milionů korun. „Podnět byl od lidí, co tam bydlí," doplnil Hochman.


Moravanská ulice, Modřická ulice, Brno-Přízřenice - výměna povrchu za protihlukový koberec
Hlavní ulice, Moravany - výměna povrchu za protihlukový koberec
silnice II/152, Modřice - stavba protihlukové stěny

MICHAL HRABAL

LUCIE BURIANOVÁ