Podle aktivisty Petra Firbase poukazujícího na nesrovnalosti při stavbách silnic na jižní Moravě to znamená, že stát na zaplacení už hotových oprav nebude mít peníze. „U projektu je v seznamu napsáno, že je zrušen. Ale v položce s výší proplacené podpory stále figuruje půl miliardy korun. Znamená to, že je to jen šlendrián úředníků, nebo velká chyba. A stát stále počítá s penězi, které nikdy nedostane," upozornil Firbas.

Podle něj tak pokračuje problém, který objevilo loni nové vedení Ředitelství silnic a dálnic. To u několika projektů přišlo na nesrovnalosti a kvůli obavě ze ztráty dotace se raději rozhodlo podpořit stavby, které byly v pořádku.

Kvůli rekonstrukci I/52 dokonce padlo i trestní oznámení. Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství Zdeňka Pánka kvůli přípravné dokumentaci. „Generální ředitelství má podezření na neoprávněnou manipulaci s dokumentaci. Po předchozím vedení se ji nepodařilo dohledat," uvedl Pánek. Zdůraznil, že problém se týkal celostátního vedení firmy, ne její brněnské pobočky.

Podle Firbase donutily ministerstvo ke stažení žádosti o dotaci právě jeho aktivity. „Zjistil jsem, že rekonstrukce silnice nemá nárok na účast v daném dotačním programu. Je totiž určený jen na stavbu nových silnic, nebo výrazné zlepšení parametrů stávajících. Například rozšíření na více pruhů. To se v případě silnice do Rajhradu nestalo," upozornil Firbas.

Dodal, že pokud bude ministerstvo dopravy i nadále počítat s půl miliardou z Evropské unie, může se stát, že stavebníkům nebude mít kdo zaplatit.

Podle mluvčího ministerstva Romana Kluzáka to ale nehrozí. „Uvedenou platbu jsme již vrátili. A celý projekt zaplatili čistě ze zdrojů Státního fondu dopravní infrastruktury. Fakticky to už tedy není projekt placený z evropského operačního programu," řekl Kluzák.

To, že na seznamu projekt stále funguje, je podle něj nepřesnost. „Pravděpodobně to je tím, že seznam generuje automaticky informační systém. A obsahuje úplně všechny projekty, včetně již zrušených," zdůraznil Kluzák.