„O řešení železničního uzlu v Brně se mluví už po tři generace a jsem rád, že se konečně domluvil jak kraj s městem, tak členové centrální komise ministerstva, že nejvhodnější je varianta u řeky. Přesun prospěje především městu Brnu a dělá to prostor pro organický rozvoj jeho centra," komentoval rozhodnutí ministr dopravy Dan Ťok.

Problémem současného nádraží je podle odborníků jeho nedostatečná kapacita a také nemožnost napojit ho na budoucí vysokorychlostní tratě. Varianta u řeky v sobě spojí trať pro osobní i nákladní dopravu. Správa železniční dopravní cesty ještě posoudí průjezdnost této varianty pro nákladní vlaky.

Variantu přesunu nádraží ve variantě Řeka brněnský primátor Petr Vokřál vítá. „Jsem rád, že komise podpořila rozhodnutí brněnských a krajských zastupitelů. Po letech diskuzí jsme dospěli k jednotnému stanovisku a nyní již nic nebrání samotné realizaci přestavby nádraží. Brno si to zaslouží,“ uvedl.

Stavba má stát přes čtyřicet miliard. Tato cena při nedávné návštěvě zaskočila premiéra v demisi Andreje Babiše. „Nedostal jsem úplně ucelený obrázek výdajů a příjmů, takže o tom budeme určitě ještě diskutovat,“ řekl tehdy.

Zástupci ministerstva nyní připraví podklady pro vládu. Až ta definitivně rozhodne, kde nové nádraží vznikne. Termín rozhodnutí zatím není známý.