Přestože investorem rychlostních silnic je stát, kraj o jejich výstavbu také usiluje. „U silnice R52 mezi Brnem a Vídní už řešíme kolik bude stavba stát a z jakých zdrojů peníze půjdou. Za to u R43 mezi Brnem a Svitavami ještě nevíme, zda silnice vůbec vyroste,“ uvedl jihomoravský hejtman Michal Hašek. Další významnou stavbou, o které politici diskutovali je silnice R55 mezi Břeclaví a Napajedly.

Podle ministra dopravy má nejlepší vyhlídky na pokračování stavby silnice R 52. „Evropská unie totiž podporuje nadregionální stavby. A R52 může propojit Rakousko s Polskem,“ sdělil Slamečka. Dodal, že stavby ostatních rychlostní silnic na jižní Moravě budou obtížnější.

„Například aby stavba silnice R55 nenarušila ptačí oblast Bzenecká Doubrava, kilometr bude stát více než miliardu korun,“ upozornil Slamečka.