Na setkání s představiteli města ministr podpořil projekt označovaným vedením Brna jako nádraží u řeky. A to i přesto, že železničáři v současnosti nechávají ve studii teprve porovnat, zda je vhodnější nádraží odsunuté či v centru. „Nechci předjímat, jak studie dopadne. Je ale třeba zohlednit širší přínosy daných variant. Tedy díky které je možné zajistit lepší průjezdnost Brna vlakem, která pomůže dostat auta z centra Brna a která zajistí napojení na letiště. Dokáži si představit, že jako výhodnější se ukáže poloha u řeky," řekl Stanjura

Právě ulehčení od automobilové dopravy a propustnosti brněnského železničního uzlu jsou dva z důvodů, kterým Brno odůvodňuje rozhodnutí stavět odsunuté nádraží. „Také spojení nádraží a letiště v Tuřanech je možné postavit jedině v této poloze nádraží," upozornil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Všechny argumenty pro stavbu odsunutého nádraží Brno shromáždilo na internetových stránkách Nádraží u řeky, které v pátek spustilo. „Nejsou to stránky pro odborníky, ale pro laiky, kteří chtějí znát širší dopady postavení nového nádraží," uvedl Kotzian.

Také postoj vedení města je podle Stanjury klíčový v rozhodování o definitivní poloze nového nádraží. „Stát nemůže diktovat místní samosprávě," zdůraznil ministr.

Dodal přitom, že ministerstvo považuje brněnské nádraží za prioritu ve svých dlouhodobých strategiích do roku 2020 s výhledem až do roku 2050. „Uděláme vše pro to, aby získalo peníze z evropských fondů. Přicházet mohou začít v roce 2014 či 2015," nastínil Stanjura.

Postoj ministra prozatím berou s rezervou představitelé koalice Nádraží v centru, která předloni představila svoji studii postavení nádraží v centru. „Myslím, že je zodpovědné počkat na výsledek studie, která bude hotová v září či říjnu. Ta ukáže skutečné výhody a nevýhody obou poloh. Ministr Stanjura nastoupil na svůj post nouzově a dopravě moc nerozumí. Proto si myslím, že i on se rozhodne až podle studie," řekl zástupce koalice Matěj Hollan.

Upozornil přitom na to, že jak Stanjura, tak náměstek Kotzian jsou členy Občanské demokratické strany. „Jsou to straničtí kolegové a Kotzian jezdí ministra pravidelně přesvědčovat do Prahy. Proto beru jeho současný názor jako politický," řekl Hollan.

Naopak starosta Brna-středu Libor Šťástka také počítá s polohou nádraží na jih od centra města. „Je už potřeba říct, že nádraží chceme a kde ho chceme. Pro naši městskou část znamená přesun nádraží šanci spustit úpravu prostoru před stávajícím nádražím. To není reprezentativní a působí negativně na ty, co přijedou do Brna," uvedl starosta. Podotkl přitom, že na podobu přednádražního areálu vypíše město architektonickou soutěž. Brňané si přesto stále nejsou jistí, která poloha nádraží je vhodnější. „U toho současného je výborný přestup na tramvaje. Ale dobrý má být také u odsunutého. Asi si počkám na výsledek odborné studie," řekl například Pavel Dvořák.