O dalším odkladu projektu informoval Brněnský deník Rovnost náměstek primátora Robert Kotzian. „Teprve během roku budou hotové projekty pro rekonstrukci. Teoreticky je proto možné začít nejdříve v roce 2014. Jenže město bude mít dost starostí s tím, aby zaplatilo opravy Milady Horákové, které chceme v tom roce dokončit," uvedl Kotzian.

Na dvě souběžné opravy všech ulic podle něj město mít nebude mít peníze. Opravy Milady Horákové spolknou 112 milionů korun, Minská s Horovou pak skoro půl miliardy. „Přišli jsme o dvě stě dvacet milionů korun z rozpočtového určení daní, musíme si nechat také rezervu pro případné odkoupení veletrhů. A také platíme projekt dostavby kanalizace za dvě miliardy korun. Minská s Horovou prostě musí vydržet," řekl Kotzian.

Původně přitom město plánovalo rekonstrukci Minské s Horovou hned po otevření Královopolských tunelů, které měly oběma ulicím ulehčit od dopravní zátěže. Jeho původní termín byl podzim roku 2011. Kvůli soudním průtahům se tak stalo letos v srpnu. Jenže ani to nepomohlo a přednost dostala rekonstrukce ulice Milady Horákové.

Nakonec tak město dá příští rok na opravy Minské a Horovy jen deset milionů. „Za tyto peníze dostaneme projekty oprav," poznamenala mluvčí magistrátu Soňa Haluzová.

Další odklad se nelíbí starostovi městské části Žabovřesky Marku Šlapalovi. „Havárie v ulicích může přijít prakticky kdykoliv. Město jsme na to upozornili a odpovědnost je teď na magistrátu. Já doufám, že se snad může začít stavět už na konci roku 2014," uvedl Šlapal. Vzpomněl přitom na prosinec roku 2009, kdy havárie na dva týdny zcela ochromila dopravu v Žabovřeskách.

Také místní jsou nespokojení. „Podle původních slibů měly být už ulice dávno opravené. Vždyť tramvaje tu teď jezdí kvůli zničeným kolejím krokem. A jet tudy autem je také jako po tankodromu," nelíbilo se Radce Maliňákové

Na odklady oprav se musí připravovat i brněnský dopravní podnik. „Trať pro tramvaj musíme až do oprav udržet v provozuschopném stavu. Může to znamenat i rozšíření stávajících omezení rychlosti," řekl ředitel firmy Miloš Havránek.