Hlavní výhodou mikrobusů je, že na rozdíl od vláčku nebudou vázány na jednu trasu. „Dojedou bez potíží ke všem turisticky atraktivním místům a památkám. Vláček měl třeba technické potíže s vyjetím na Špilberk, navíc jezdil pořád jen po jedné trase a nemohl z ní vybočit,“ uvedl náměstek brněnského primátora Daniel Rychnovský.

Myšlenku jezdit po Brně s vláčkem opustilo město také proto, že byla finančně nevýhodná. „Už před několika lety tu vláček byl, jenže jsme zjistili, že jsme situaci špatně odhadli. Atrakce prodělávala, i když jsme předpokládali, že se zaplatí díky reklamě, a provozovatel si ho nakonec odvezl. Nějakou dobu jsme pak uvažovali o tom, že bychom ho koupili, ale zjistili jsme, že se to nevyplatí,“ doplnil Rychnovský.

Město tak vidí šanci v mikrobusech. „V jiných městech se osvědčily a myslím, že Brno nebude výjimkou. Zatím jednáme s několika soukromými provozovateli, jeden z nich už se přihlásil s vážným zájmem, ale zatím je předčasné něco konkrétního říct,“ dodal náměstek.