Polonahá umělohmotná slečna a amplion vyřvávající vlezlou reklamní upoutávku na jeden z brněnských nočních klubů už dlouho vadí mnohým Brňanům. Její odpůrci však brzy budou slavit vítězství. Figurínu ze střechy auta budou muset provozovatelé nočního podniku odmontovat.

Do sporu o vkusnost reklamy se zapojil i brněnský primátor, který radním na nejbližším předloží návrh nařízení, které podobný typ reklamy zakazuje.
„Nařízení bude omezovat pojízdnou reklamu v Brně. Zatím jen v ulicích v bezprostředním okolí historického jádra. Pokud se bude chtít přidat i jakákoliv městská část, tak samozřejmě může,“ uvedl brněnský primátor Roman Onderka a dodal, že omezení znamená zákaz.

Ten nebude platit pro průvody a demonstrace, reklamy na sportovní, kulturní a charitativní akce či prezentace politických stran a hnutí.

„Za opakované porušování nařízení hrozí až dvousettisícové pokuty,“ dodal Onderka.

Postup, který brněnskému magistrátu doporučilo ministerstvo vnitra, má velkou šanci uspět. Zákaz totiž podporují i koaliční partneři ve vedení města.

„Se záměrem souhlasím. Proti obtěžující reklamě je potřeba zasáhnout,“ myslí si například náměstek primátora ze Strany zelených Martin Ander.

Proti figuríně v minulých dnech vystupovali také brněnští lidovci. „Právní analýza, kterou jsme si nechali udělat, ukázala, že tato forma propagace odporuje zákonu o reklamě,“ tvrdí šéf brněnských křesťanských demokratů Jan Holík.

Manažer podniku Jiří Matoušek už dříve prohlásil, že reklama nepohoršuje a ani neodporuje etickému kodexu.