Postupně začnou přibývat omezení. Nejnáročnější práce s dopadem do provozu vlaků jsou v plánu od letošního dubna do května příštího roku. Prvním milníkem bude otevření náhradní odbavovací haly a čekárny pro cestující o kapacitě 250 lidí. Bude tam i nezbytné zázemí. Takto bude sloužit cestujícím až do konce stavby," zmínil ministr dopravy Martin Kupka.

Pokračuje přestavba vlakového nádraží v brněnském Králově Poli. Stavbaři mají za sebou první práce. Deník se podíval i do stávajícího zázemí nádraží.
Rekonstrukce nádraží v Brně-Králově Poli: nahlédněte do zázemí i atomového krytu

Demolice stávající výpravní budovy má začít v červnu.

„Rekonstrukce královopolského nádraží potrvá do podzimu příštího roku," uvedl Kupka.

Vlakové nádraží v brněnském Králově Poli čeká velká modernizace. Hotovo má být za rok na podzim. Infografika: Deník/Markéta EvjákováVlakové nádraží v brněnském Králově Poli čeká velká modernizace. Hotovo má být za rok na podzim. Infografika: Deník/Markéta EvjákováZdroj: Infografika: Deník/Markéta Evjáková

Představitelé Správy železnic i ministr Kupka slíbili, že modernizace nádraží se uskuteční bez úplného vyloučení provozu. Ale prodlouží se intervaly regionálních vlaků z patnácti na třicet minut. „Zde je tak velká frekvence spojů, že daň pro cestující za stavební práce by mělo být prodloužení jízdních dob, a ne že veřejnost budeme směrovat do autobusové dopravy," podotkl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Socha Evropy na vrcholu kašny Parnas na brněnském Zelném trhu je v nejhorším stavu. Její originál se už zpět nevrátí.
Parnas na Zelném trhu v Brně opravují. Originál sochy Evropy se už zpět nevrátí

Proměna čeká také stávající podchod. „Pro nás je zásadní, že vznikne podchod nový, který bude prodloužený až do Myslínovy ulice," zdůraznila brněnská primátorka Markéta Vaňková.

NEUNIKLO VÁM? V Brně vybírali nejlepší pivo. Přečtěte si

Zdroj: Deník/Karolína Kučerová