V prvním případě stavbaři vybudovali chodník, který spojí nástupiště s novým podchodem. „V místě zastávky v Ostopovicích přestavují most. Poslouží jako přístupová cesta k nástupišti u druhé koleje,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Nová nástupiště dělníci staví také u první koleje na dvou stávajících zastávkách. „V Troubsku se přesune na druhou stranu přejezdu, takže bude naproti nástupišti pro vlaky ve směru z Brna. Na zastávce Střelice dolní se poloha nástupišť nezmění," zmínila mluvčí.

Ve stanici Střelice vznikne ostrovní nástupiště. „Přístup tam bude mimoúrovňově podchodem. Celý rekonstruovaný úsek končí za stanicí, kde se momentálně rozšiřuje zářez pro položení druhé koleje," poznamenala Friebová.

Maximální rychlost vlaků bude po rekonstrukci 120 kilometrů v hodině, do té doby budou vlaky jezdit maximálně stovkou.

Stávající i nové zastávky budou mít nástupiště s bezbariérovým přístupem. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem.