Novou železniční stanici se dvěma kolejemi si pochvalují lidé ze Sedlece na Břeclavsku. Železničáři ji postavili při rekonstrukci asi dvanáctikilometrového úseku trati mezi Valticemi a Mikulovem. „Snad nám ji neponičí vandalové. Bydlím hned vedle stanice a velké pozitivum vidím v tom, že jsou vlaky nyní tišší,“ pochvaluje si starosta obce Marian Pánek.

Úsek leží na trati mezi Břeclaví a Znojmem, kudy jezdí osobní vlaky několikrát denně. „Součástí stavby je také rekonstrukce tří mostů a patnácti propustků na trase a rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 kilometrů za hodinu,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Práce trvají od loňského března a skončit mají v červnu. Úplná výluka modernizovaného úseku už však skončila. „Těším se, až to bude hotové kompletně, opravy už trvají dlouho,“ řekla Mikulovanka Jitka Sobotková.

Úpravy na železnici v Jihomoravském kraji
- Slatina – Šlapanice (Brněnsko): zvýšení komfortu cestujících a v budoucnu i rychlosti, začátek v únoru 2018, konec v březnu 2019
- Valtice – Mikulov (Břeclavsko): nová stanice i opravy mostů, začátek v březnu 2018, konec v červnu 2019
- Hustopeče – Šakvice (Břeclavsko): elektrifikace a modernizace trati, začátek v druhé polovině letošního roku

S cílem zlepšit kvalitu dráhy a zrychlit v budoucnu vlaky železničáři už také zmodernizovali úsek dvoukolejné trati mezi brněnskou Slatinou a Šlapanicemi na Brněnsku. „Traťová rychlost se navýšila ze stávajících osmdesáti až na 115 kilometrů za hodinu, napravili jsme také trvalé překračování limitních hladin hluku,“ přiblížil Illiaš.

Ve Šlapanicích navíc vznikl nový podchod k nově vybudované zastávce Šlapanice-zastávka. „Díky ní mají lidé z centra obytné části obce na vlak blíže,“ sdělil Illiaš. Práce trvaly od loňského února do letošního března.

Stavba mezi Slatinou a Šlapanicemi je podle koordinátora dopravy v kraji, firmy Kordis, začátek budování nové dvojkolejné trati mezi Brnem, Přerovem a Bohumínem. Vlaky po ní mají v budoucnu jezdit až dvě stě kilometrů za hodinu.

Nyní však rychlejší cestování mluvčí Kordisu Květoslav Havlík ještě nepředpokládá. „Na trati mezi Slatinou a Blažovicemi jezdí vozy, které už ani rychleji nemohou jet,“ konstatoval.

Ještě letos začnou také přípravné práce na modernizaci a elektrifikaci trati mezi Šakvicemi a Hustopečemi na Břeclavsku. Díky nim v budoucnu pojedou přímé spoje z Brna do Hustopečí.