Stavbu za čtyři miliardy blokuje spolek, za nímž stojí bývalý tetčický starosta Josef Dvořák. Pokud by byl úspěšný i v dalších právních krocích, stavba se znovu odsune na neurčito. Oprava má přitom zvýšit rychlost a komfort místní železniční dopravy. „Spolek nemá žádné racionální požadavky. Ty, které měl, a to převážně ze strany obce Tetčice, jsme splnili," uvedl mluvčí správy Marek Illiaš.

S tím však nesouhlasí Dvořák. „Požaduji, aby státní správa vyžadovala po investorovi řádnou ochranu živých tvorů, nejenom člověka a jeho životního prostředí," řekl.

Illiaš však věří, že projekt zohlednil všechny faktory. „Významně se zlepší ekologie. Sníží se vibrace a hluk od projíždějících aut, prašnost a vypouštění plynů do okolního ovzduší," doplnil.

Neustálý odsun opravy dopravní tepny komplikuje situaci také organizátorovi krajské dopravy, společnosti Kordis. „Hlavním motivem modernizace je zrychlit dopravu a zvýšit pravidelnost a četnost spojení. Význam to má navíc i pro městskou hromadnou dopravu v Brně," uvedl ředitel Kordisu Jiří Horský.

Ten tak naznačil, že v úseku mají vzniknout dvě nové zastávky, v Ostopovicích a městské části Starý Lískovec. Ta druhá například usnadní cestu do bohunické fakultní nemocnice či kampusu.

ADAM HAVEL