Do brněnského festivalu Putování za zmrzlinou se tento rok zapojilo víc jak třicet prodejců. „Přijde mi to jako zajímavý nápad. Navíc jsme už dvakrát vyhráli cenu nejlepší brněnské zmrzliny a chceme ji obhájit,“ uvedl ředitel Tomivo Gelato Tomáš Mrkos.

Svou zmrzlinu si stále drží na osmadvaceti korunách za kopeček, ale cítí tlak zdražovat kvůli stoupajícím cenám za kvalitní ingredience především ze zahraničí.

Právě z těch důvodů zmrzlina z pojízdných stánků Božský kopeček letos podražila na pětatřicet korun. „Přispěl k tomu i nepříznivý kurz eura ke koruně,“ vysvětlila provozní Božského kopečku Tereza Snášelová. Kopeček letos v Brně stojí průměrně okolo třicet korun.

Jejich prodejny se neřídí trendy a vymýšlí vlastní příchutě jako levandule s borůvkou nebo malina a kardamon. Jinde si lidé oblíbili kopečky slaného karamelu nebo pistácie. Mezi nejoblíbenějšími zmrzlinami se drží i klasické příchuti, jako je čokoládová nebo lískooříšková, z ovocných sorbetů zase mango nebo jahoda.

Zmrzlináři se letos museli popasovat s několika problémy. Silně je zasáhla koronavirová krize. Své obchody museli otevřít později než obvykle. „Deštivý červen zmrzlinám taky nepřál. Sezóna je zatím špatná,“ řekl Radomír Jelínek z cukrárny Diana.

Soutěž Putování za zmrzlinou

• čtvrtý ročník soutěže
• od 1. července do 30. září
• jednatřicet zapojených cukráren a stánků po celém Brně
• hlasování v prodejnách body z tištěných map nebo web soutěže www.zazmrzlinou.cz

MAGDA DUHONSKÁ
LENKA KROČILOVÁ