Nejen úlevu, ale i starosti přineslo rozšíření rezidentního parkování ve Starém Brně. Řidiči si od pondělí za stání zaplatí v oblasti Křídlovická a Bezručova. Při zajíždění za modrou čáru však musí být v některých ulicích obratnější.
Nově nakreslený chlívek změnil směr parkování třeba v Zahradnické ulici. „Je tady jednosměrka a málo místa na vytočení. Musíme proto při parkovaní zastavit a zacouvat, někdy i na několikrát a občas vjedeme i na chodník. Brzdíme tím provoz. Pak se navíc přes keře nedostaneme do kufru,“ povzdychla si obyvatelka ulice Darina Čečelská.
Směr, na který byla zvyklá, chce vrátit pomocí petice. Zatím ji podepsalo devadesát sousedů. Pokud jich přibude víc, odešle ji na magistrát.
Směr parkování se změnil také v Křídlovické ulici a na Poříčí. „Požadavek vznesli policisté. Důvodem je bezpečí. Mezi výhody parkování couváním patří například výrazně lepší výhled do silnice. Také používání kufru je bezpečnější, protože lidé nestojí směrem do silnice,“ vysvětlila za brněnský magistrát Anna Dudková.
Parkovací místa jsou podle ní v Zahradnické ulici dostatečné dlouhá, aby obyvatelům keře nebránily. „Doporučujeme auta postavit co nejblíže modré čáře,“ dodala.
Rozšíření modrých zón budí obavy i ve vnitrobloku poblíž haly Rondo, který obklopují zpoplatněné ulice. „Už dříve bylo obtížné najít tady místo, zvlášť při hokeji. Teď si myslím, že to bude přímo nemožné. Kdo nebude chtít platit, vjede sem,“ podotknul místní obyvatel Andrej Kaščák.
Zástupci městské části Brno-střed řeší regulaci parkování ve dvorech s vedením města. „Domluvili jsme se, že v horizontu několika měsíců najdeme řešení. Nejlépe do konce léta. Já chci, aby každý dvůr dopravním značením umožňoval vjezd pouze lidem, kteří tam bydlí. Bude to fungovat podobně jako rezidentní parkování, obyvatelé si tedy musí vyřídit povolení. Vnitrobloky patří mezi účelovou komunikaci, proto není možné je zpoplatnit,“ okomentoval radní městské části Jan Mandát.
Podle brněnského urbanisty Petra Hrůšy je potřeba myslet také na zeleň. „V části vnitrobloku mohou stát auta a v druhé růst stromy a keře. Nejlepší parkování je samozřejmě v podzemí, což je ovšem extrémně nákladné,“ zmínil.
Rozšiřování modrých zón v Brně
- Od prvního června platí rezidentní parkování v oblastech 1-09 Křídlovická a 1-10 Bezručova.
- Na začátku srpna se zóny placeného stání rozšíří i do oblastí 3-01 Staňkova, 3-02 Botanická a také 1-15 Dřevařská.
- V říjnu přibudou oblasti 1-06 Špitálka, 1-07 Trnitá a 2-01 Zborovská.
- V polovině listopadu olemují silnice modré čáry v oblastech 1-16 Žižkova, 1-21 Rybářská a 3-03 Chodská.