O změnu regulace parkování usilují zástupci Brna-středu v územích okolo centra. „Jde třeba o oblast ohraničenou ulicemi Hlinky, Výstavní, Veletržní, Rybářská a Křížkovského a dále například od Vlhké ulice po Špitálku,“ popsala mluvčí městské části Kateřina Dobešová.

K místům, kde podle radních mají řidiči platit za parkování celodenně, patří také oblast vymezená Poříčím, Vídeňskou, Heršpickou a Strážní ulicí. Radní městské části navíc žádají vedení města o co nejrychlejší zavedení modrých zón třeba do okolí Dřevařské ulice. „Situace s parkováním je v celé městské části zoufalá. Stejně tak špatná jako v okolí Dřevařské je i v Pellicově ulici, na Starém Brně i v dalších oblastech,“ popsala opoziční zastupitelka Brna-středu Jasna Flamiková.

Změnu systému rezidentního parkování, kterou nedávno schválili městští radní, zastupitelka kritizuje. „Parkování se v Brně-středu mělo řešit už před osmi lety. Dnes je pozdě a místo toho, aby se systém rozšiřoval, se mění do podoby, která není v souladu s tím, jak situaci řeší jinde. Proto se domnívám, že systém nebude fungovat,“ řekla Flamiková.

Návh zón
- Původní regulace: poplatky za stání celý den v historickém jádru a nejbližším okolí
- Cena parkovného: nyní za hodinu až 40 Kč
- Nová regulace: rozšíření poplatků za stání po celý den do dalších oblastí Brna-středu
- Zóny: rychlejší šíření rezidentního parkování do zbytku městské části

Poslední slovo při rozhodování o dalším šíření zón i celodenní regulaci stání budou mít zástupci vedení města. „Upravovat hranice jednotlivých oblastí bude nutné vždy. Model, který nyní máme, proto není striktně daný. Pokud k nám návrh z Brna-středu doputuje, zcela určitě se jím budeme zabývat,“ přislíbil radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Zelenou pro návrhy radních Brna-středu nevyloučil. „Pokud budou smysluplné, podpoříme je,“ dodal.

Jednání o změně regulace a šíření rezidentního parkování připustil i náměstek brněnské primátorky pro dopravu Robert Kerndl. „Debatu si samozřejmě představit dokážu, ale bude velmi složitá,“ předeslal.

Kromě rychlejšího zapojování rezidentního parkování do dalších oblastí Brna-středu se v pondělí radní městské části rozhodli také požádat o projednání dopravních značek. „Žádost se týká konzultace návrhů na stanovení svislého i vodorovného dopravního značení, aby se zabránilo snížení počtu parkovacích stání,“ řekla mluvčí městské části Dobešová.

Systém modrých zón funguje v Brně od září loňského roku. Naposled jej radní změnili před dvěma týdny. „Plánujeme sjednotit ceny za stání na celém území Brna. Řidiče totiž nemusí vůbec zajímat, jakou městkou částí zrovna projíždí a kde se platí kolik za parkování. Chceme, aby byl pro ně systém srozumitelnější a čitelnější,“ představil tehdy Kratochvíl.

Rezidentní parkování má podle návrhu města nově Brno rozdělit na tři části. V historickém jádru i v širším centru zaplatí návštěvníci za parkování celý den. Ve zbytku musí zaplatit za stání od pěti hodin večer do šesti hodin ráno. Jindy tam auto odstaví zdarma. Právě z této oblasti chtějí některé části radní Brna-středu vyjmout a zavést celodenní poplatky.