Brňan Václav Knobloch v autě denně jezdí mezi Sušilovou a Barvičovou ulicí. Na obou adresách má byty. I proto je rád, že se zóny placeného stání v červnu rozšíří do Křídlovické a Bezručovy ulice s okolím a od začátku srpna i do Staňkovy a Botanické. „Pro rezidenty jako jsem já je to fakt lepší, protože když nezaparkují přímo na ulici, kde bydlí, tak vždy najdou místo třeba o dvě ulice dál,“ pochvaloval si.
Podle něj je však problém v tom, že se ruku v ruce s rozšiřováním rezidentního parkování auta studentů a lidí, kteří do Brna přes týden jen dojíždí, posouvají do dalších oblastí dál od centra.

To potvrzuje i starostka Králova Pole Karin Karasová, které se posunutí rozšíření modrých zón kvůli koronavirové krizi z června na srpen nelíbí. „Situace v oblasti Staňkova je totiž katastrofální. Stojí tam zatím zadarmo auta lidí, kteří nechtějí platit za parkování v centru. A lidé, co tady bydlí, pak nemají šanci zaparkovat,“ rozčílila se.
Kromě Staňkovy by se měly modré zóny v Králově Poli ještě letos rozšířit také do oblasti Chodské a Dřevařské. „Do konce roku chceme zavést rezidentní parkování do dalších jedenácti oblastí,“ potvrdil radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
V příštím roce pak přijdou na řadu další části města. „Chceme, aby modré zóny byly v celých Černých Polích a části Husovic a Zábrdovic,“ potvrdil starosta Brna-severu Martin Maleček.

Podle něj by se v dalších letech mělo rezidentní parkování rozšířit i na Lesnou. „Modrá zóna tam možná bude vypadat tak, že budou modré čáry jen na vjezdových a výjezdových komunikacích a uvnitř bloků na sídlišti už by nebyly,“ upřesnil.
Systém rezidentního parkování spustili v Brně loni v září v historickém centru města, v okolí Antonínské a Grohovy ulice a Třídy kapitána Jaroše. V listopadu pak přibyly oblasti Kopečná, Pellicova a Bratislavská.
