Až deset metrů nad zemí budou projíždět řidiči po mostě nad Husovicemi už v roce 2023. Tehdy se podle plánů Ředitelství silnic a dálnic otevřou další dvě etapy velkého městského brněnského okruhu.

Dělníci začnou bourat už tento měsíc v areálu židenických kasáren, nad kterými nová silnice naváže na Rokytovu ulici. „Napojí se na tunely ústící do Provazníkovy ulice a od Husovického mostu povede celá jako most na Rokytovu, kde se v budoucnu napojí na vinohradský tunel," popsal trasu šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Stavět se začne v roce 2019.

Městský okruh
• VMO Žabovřeská má začít na konci roku 2017.
• VMO Tomkovo náměstí a Rokytova navážou v roce 2019, hotovo bude po 4 letech.

Kvůli přemostění Husovic půjde v okolí Tomkova náměstí k zemi až několik desítek budov. „Víc než polovina z nich patří městu. Zatím jsme se všemi majiteli budov a pozemků našli shodu na výkupní ceně," řekl náměstek brněnského primátora Richard Mrázek.

K zemi půjde například tělocvična husovického Sokola. Po dokončení silnice dostanou cvičenci od města novou. Město z celkového čtyřmiliardového rozpočtu stavby zaplatí čtvrt miliardy.

Z obří akce mají místní obavy. I proto, že Svatoplukova a Gajdošova ulice, nad kterými má nová část okruhu vést, patří mezi nejfrekventovanější v Brně. „Sice každý den stojím v kolonách, ale aspoň se dostanu domů. Bojím se, že kvůli stavbě budeme dopravně odříznutí," uvedl třeba Brňan Jan Hladký.Vizualizace stavby velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a tunelem pod Vinohrady. Ilustrační foto.

Právě kvůli vytíženosti silnic přislíbilo ředitelství, že doprava bude vždy plynulá ve dvou pruzích v obou směrech. „Větší omezení bude výjimečné a hlavně o letních prázdninách," doplnil Mrázek. Tramvaj číslo čtyři, která přes Tomkovo náměstí projíždí do Obřan, omezená také nebude.

Se stavbou se počítá i přes problém s certifikací EIA. O platné posouzení vlivu na životní prostředí stavby městského okruhu přišly, byly zastaralé. Ministerstvo dopravy přesto věří, že do roka, kdy mají stavební stroje začít pracovat na první etapě v Žabovřeské ulici, se je podaří opět získat. „Ředitelství připravuje výběr zhotovitele nové dokumentace EIA. Celý proces může trvat zhruba rok, pokud nenastanou komplikace," předestřel za ministerstvo mluvčí Tomáš Neřold.

Vizualizace stavby velkého městského okruhu mezi Husovickým tunelem a tunelem pod Vinohrady. Ilustrační foto.