Dokončení prací je v plánu v roce 2024. Náklady budou 420 milionů korun bez daně. Most je jedním z nejdelších v České republice. Přemosťuje čtyřpruhovou směrově rozdělenou silnici I/42, Nezamyslovu ulici, tramvajovou a železniční trať a řadu inženýrských sítí pod mosty.

Stavbaři plánují v každém roce opravovat jednu polovinu mostu. Nyní zůstává uzavřený jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Po dokončení úprav v této části se stavbaři přesunou na druhou stranu a změní se i trasa, kudy budou jezdit auta.

Součástí stavby je také rozšíření mostu v místě zrcadla nad Nezamyslovou ulicí. „Dojde tak k prodloužení odbočovacího pruhu doleva ve směru na D1 a tím ke zlepšení rychlosti odbavení křižovatky," zmínila už dříve Trubelíková.

Ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala při zahájení stavby věřil, že při pracech nevyjdou najevo ještě větší poškození a oprava skutečně potrvá avizované dva roky. „Může se stát cokoliv. Nechci předjímat žádné Nové Mlýny nebo Černou Horu, ale zkušenosti s tím máme,“ poznamenal Fiala. Odkazoval na dříve opravované mosty na hlavních silničních tazích, kde se nakonec objevilo větší poškození, než se zprvu zdálo.