Zatěžovací zkoušku provedli stavbaři v místě uplynulý víkend, a protože dopadla podle představ, je možné na kamenný viadukt vrátit běžné zatížení.
Na mostu zajistili stavbaři čtyři pilíře, základy zpevnily desetimetrové mikropiloty. Zatěžovací zkoušku opraveného mostu provedly minulý víkend těžké dieselové lokomotivy, které zatížily mostní konstrukci. „Na místě pokračovalo měření a monitorování s cílem ověřit různé parametry, jako jsou deformace, napětí a průhyby mostní konstrukce. V tomto týdnu jsme výsledky vyhodnocovali,“ přiblížil Deníku mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Díky dobrým výsledkům se na historický viadukt od neděle vrátí linka S4, která v posledním roce kvůli omezení zastavovala namísto hlavního nádraží na brněnském dolním nádraží. Stane se tak zároveň v návaznosti na začátek platnosti nových jízdních řádů, podle kterých budou cestující jezdit od neděle.
„Předpokládáme, že se stávajícím jízdním řádem skončí v neděli i téměř rok trvající omezení provozu na mostě přes Svratku, kvůli němuž jezdí většina vlaků ze Zastávky na brněnské dolní nádraží. Jízdní řády jsou připravené tak, že se linka S4 vrátí od desátého prosince na hlavní nádraží,“ sdělil mluvčí koordinátora hromadné dopravy v kraji Kordis Květoslav Havlík.
Jízdní řád zůstane u spojů linky S4 od neděle beze změn. „V období od května do prosince příštího roku předpokládáme výluku za účelem rekonstrukce, elektrizace a dobudování druhé koleje v úseku ze Střelice do Zastávky u Brna. Konkrétní výluková opatření připravujeme,“ nastínil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.
K opravě památkově chráněného viaduktu přistoupili železničáři poté, co loni před Vánocemi zjistili, že se historický most nachází v havarijním stavu. „Způsobily jej v závěru loňského roku pravděpodobně práce na protipovodňových opatřeních v řece Svratce, která pod viaduktem protéká," zmínil už dříve mluvčí státních železničářů Dušan Gavenda.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Další demolice kvůli novému hlavnímu nádraží v Brně. Přes dům povedou koleje