Kromě spojů na linkách 1 a 11 po něm jezdí soupravy do a z vozovny. „Celkem tudy denně projede v pracovní den 770 tramvají," spočítala mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová.
Řidiči tramvají si při přejezdu musí dávat pozor. Kvůli trojímu zakřivení mostu. Maximální povolená rychlost je v nejrychlejším ze tří úseků čtyřicet kilometrů za hodinu.

most v pisárkáchúčel: tramvajový
typ: půdorysně zakřivený
materiál: železobeton
rok vzniku: 1965
architekt: J. Juránek; bezpečnost vylepšil technický odborník Pavel Zvěřina
délka: 70 metrů (poloměr)
šířka: 9 metrů
délka výstavby: 6 měsíců
zajímavost: při kolaudaci unesl 6 tramvajových vozů po 29 tunách

Železobetonový most se dvěma kolejišti vydrží mnoho. Při zatěžkávací zkoušce se po něm projelo šest plně naložených tramvajových vozů, z nichž každý vážil devětadvacet tun.

Podle odborníka na mosty Dušana Josefa je stavba z roku 1965 v Brně výjimečná nejen zakřivením, ale i velkým úhlem stoupání a také nestejnoměrnou tloušťkou nosníku. „Přezdívku získal díky podobnosti s mostem ve středoamerickém Caracasu," vysvětlil. Most v hlavním městě Venezuely je však o tři metry užší než jeho devět metrů široký bratr pár metrů od letohrádku Mitrovských.

Dělníci jej postavili při přestavbě Starého Brna. „Původně měl vzniknout most s půdorysem přímky, ale bezprostřední blízkost výstaviště s půlkruhovou vstupní budovou rozhodly o oblouku," podotkl Josef.

Brněnský Karakas vyrostl za šest měsíců, což byla podle odborníka ojediněle krátká doba. Náklady přesáhly dva miliony korun.