Trať hlavně čeká elektrifikace. „Pokud všechna řízení půjdou podle plánu, opravy začnou v roce 2021 a přijdou na víc než miliardu a půl,“ vyčíslil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Doplnil, že v projektech se počítá i s opravou železničních stanic v Bučovicích a Nesovicích na Vyškovsku a Kyjově na Hodonínsku.

MODERNÍ ZAŘÍZENÍ

Dělníci se podle mluvčího pustí do práce nejdřív za čtyři roky. „Ve Slavkově u Brna a Kyjově je v plánu rekonstrukce železničního svršku a spodku, nové sdělovací a zabezpečovací zařízení, silnoproud,“ dodal.

Modernizaci trati vítají ve druhém nejlidnatějším městě Hodonínska, Kyjově. „Přijde vhod zejména lidem, kteří žijí v přilehlém okolí nádraží, místní si totiž občas stěžují na hluk. Elektrické vlaky jsou samozřejmě mnohem tišší než dieselové. Také ubude zplodin, které vznikají při spalování nafty,“ řekl mluvčí kyjovské radnice Filip Zdražil.

Kyjov musí počítat s elektrifikací trati při plánování polohy nového chodníku spojujícího nádraží v městské části Bohuslavice s jejím centrem. Stavět se má začít v dubnu.