„U autobusů je to kvůli bateriím a u tramvají kvůli správné funkci všech komponentů. Například, aby se bez problémů otevíraly a zavíraly dveře," přiblížila mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Ve dnech, kdy teploty klesnou hluboko pod nulu, přijímá dopravní podnik pro zajištění bezproblémového fungování městské hromadné dopravy v Brně i další opatření. „Při sněžení nebo velkých mrazech zapínáme dálkové vyhřívání výhybek, abychom zamezili jejich zanesení sněhem nebo ledem a zamrzání," zmínila Tomaštíková.

U autobusů, které zajišťují noční linky řidiči nevypínají motory, aby vozy zůstaly přiměřeně vytopené.

Mimo preventivních opatření ve vozovnách mají velké mrazy dopad na trolejové vedení. „Setkáváme se s větším množstvím poruch. Jedná se o zkracování drátů a jejich praskání. Podobné problémy způsobují nízké teploty i na kolejích, proto jsme zvýšili kontroly stavu tramvajových tratí a v případě jejich závad, tedy praskání, vyjíždíme je operativně opravovat," sdělila mluvčí.

Porucha nebránila provozu

Pracovníci dopravního podniku evidovali například v noci na středu poruchu drátů v noci na středu v Křenové ulic. Porucha nebránila provozu. „Poškozené trolejové vedení bylo i ráno kolem půl sedmé na Osové," zmínila ve středu Tomaštíková.

Budovu bývalé konírny v Pohořelicích čeká rekonstrukce. Vizualizace.
Bývalá konírna v Pohořelicích prohlédne. Podívejte, jak bude nově vypadat uvnitř

Zdržení pro tramvajové linky tam bylo asi půl hodiny. Obdobné problémy očekávají zástupci dopravního podniku i v následujících dnech, kdy se mají teploty opět zvýšit.

Ve středu odpoledne zaměstnal pracovníky dopravního podniku utržený napájecí kabel na trolejovém vedení v ulici Milady Horákové v Brně. „Na vině byla buď únava materiálu nebo mráz. Zdržení bylo asi čtyři minuty," informovala Tomaštíková. Oprava zdržela tramvaj jedoucí směrem z centra.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Pokud se k nízkým teplotám přidává i vysoká vlhkost, do ulic vyjíždí v noci pro tento účel upravená tramvaj a dva trolejbusy, které na trolejové vedení nanáší nemrznoucí směs.

„Za noc každý z vozů najezdí kolem sta kilometrů. Ve stejných případech z vozoven ráno vyjíždí tramvaj se speciální lištou, která z trolejového vedení strhává případnou námrazu, aby vozy mohly po čtvrté hodině ranní v pořádku vyjet," popsala Tomaštíková.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Sousedská sešlost v brněnské Alfa pasáži. HaDivadlo tam slavilo dvacet let

Zdroj: Deník/Sabir Agalarov