Zástupci města se prostřednictvím projektu snaží lidi vést k tomu, aby navrhli, do čeho chtějí investovat peníze. Potřebnou podporu zatím sbírá i Mališův projekt. „V první části projektu změřím hluk projíždějících tramvají. Na tom bych chtěl spolupracovat s dopravním podnikem," popsal Mališ svůj návrh.
Měřením chce dokázat, že jsou rychleji jedoucí tramvaje hlučnější. „Pokud by se to prokázalo, chtěl bych navrhnout, aby v noci a brzo ráno jezdily o deset až patnáct kilometrů za hodinu pomaleji," vysvětlil Mališ.
Tento systém však již nějakou dobu funguje. „V současnosti už jezdí tramvaje mezi desátou hodinou večer a šestou hodinou ráno pomaleji než přes den," uvedla mluvčí dopravce Barbora Lukšová.
Zaměstnanci dopravního podniku se také zabývají hlukem, který tramvaje vydávají. „Hlučnost ale neovlivňuje pouze rychlost soupravy, ale i stav kolejnic. Proto je pravidelně brousíme," dodala Lukšová.
VIKTORIE POKORNÁ