Zástupci města se prostřednictvím projektu snaží lidi vést k tomu, aby navrhli, do čeho chtějí investovat peníze. Potřebnou podporu zatím sbírá i Mališův projekt. „V první části projektu změřím hluk projíždějících tramvají. Na tom bych chtěl spolupracovat s dopravním podnikem," popsal Mališ svůj návrh.

Měřením chce dokázat, že jsou rychleji jedoucí tramvaje hlučnější. „Pokud by se to prokázalo, chtěl bych navrhnout, aby v noci a brzo ráno jezdily o deset až patnáct kilometrů za hodinu pomaleji," vysvětlil Mališ.

Tento systém však již nějakou dobu funguje. „V současnosti už jezdí tramvaje mezi desátou hodinou večer a šestou hodinou ráno pomaleji než přes den," uvedla mluvčí dopravce Barbora Lukšová.

Zaměstnanci dopravního podniku se také zabývají hlukem, který tramvaje vydávají. „Hlučnost ale neovlivňuje pouze rychlost soupravy, ale i stav kolejnic. Proto je pravidelně brousíme," dodala Lukšová.

Ilustrační foto.
Park and Ride i omezení rychlosti. Brno vypořádá 500 připomínek k plánu mobility

VIKTORIE POKORNÁ