Billboardy jsou rozmístěné na různých místech ve městech po celé České republice. Mluvčí organizace Člověk v tísni Tomáš Urban potvrdil, že jsou součástí jejich kampaně. Zatím však nechtěl prozradit, co je jejím účelem. „Nezatajujeme to proto, že by to bylo něco špatného. Cíl kampaně je pozitivní a měl by českou veřejnost potěšit. Prozradíme ho v nejbližších dnech nebo týdnech,“ přislíbil Urban.

V Brně se lidé podivovali poutači i na Halasově náměstí. Podle informací Brněnského deníku Rovnost je tam nápis v perštině a znamená „Díky, Česko“. „V kampani je použitých více písem. Mezi nimi i azbuka nebo barmské písmo,“ sdělil Urban.

S pozitivním vyzněním souhlasí také Awawdeh. „Je to přátelské oslovení, ale záleží na tom, jestli mu budou lidé bez překladu či obrázku rozumět,“ podotkla.

Použití cizího jazyka některým lidem vadí. „Nevím, zda tam stojí `Jděte domů` nebo třeba `Vítáme vás`. Je nevhodné, že tam není český text,“ míní Brňanka Ludmila Ptáčková.

Cizojazyčné nápisy mají vyvolat diskuzi. „Je zajímavé sledovat reakce lidí, kteří si všímají třeba jenom arabštiny,“ uvedl Urban.

Na sociálních sítích komentovaly fotky billboardů desítky lidí. Někteří z nich například tipovali, že za kampaní stojí Tomio Okamura. „Mě autor těch cizojazyčných billboardů uráží. Jestli mi chce říct něco pozitivního, má na zaplacení billboardů a nestojím mu za to, aby mi to nechal přeložit do češtiny, tak tím asi ve skutečnosti sleduje něco úplně jiného a já v tom všem jsem jen figurka, se kterou si hraje,“ napsal na facebooku uživatel Luu Tornado.

Lidé nápisům většinou nerozumí. „První, co mě napadne, je Islámský stát,“ řekla Brňanka Klára Svobodová.

Podle odborníka na extrémismus Miroslava Mareše se jedná o provokaci. „Co má být jejím cílem? Nedokážu říct. Pracuje spíše s odporem veřejnosti vůči muslimům,“ sdělil.