Dlouhodobá změny v městské hromadné dopravě odstartují poslední dubnovou sobotu. „Výluka je potřeba z důvodu nahrazení starého mostu přes Svitavu novým. Po dobu výstavby je nutné demontovat trolejové vedení a především provoz převedeme na mostní provizorium s menší nosností, které neumožňuje přejezd trolejbusů," vysvětlil Robert Nedbálek z Ředitelství silnic a dálnic.

Elektrobus Sor NS 12 testuje brněnský dopravní podnik v ulicích Brna.
Elekrobus v Brně? Spokojenost s technickými detaily, ale vadí krátká výdrž

Trolejbusové linky 25 a 26 skončí v husovické vozovně. Za několik týdnů už pak nezajedou ani tam, protože provizorní konečnou se stane Štefánikova čtvrť. „Termín této změny zatím určený není. Je možné, že se tak stane už na přelomu května a června, nejzazší termín je se začátkem prázdnin," sdělila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Od Tomkova náměstí přes mostní provizorium cestující svezou náhradní autobusy. Zajistí dopravu mezi Štefánikovou čtvrtí a Pálavským náměstím. Dopravce upraví autobusové spoje 53 a 57. Vinohradské a líšeňské sídliště obslouží trolejbusová linka 27 vyjíždějící ze Staré osady.

Páteřní trolejbusové linky 25 a 26 pojedou kvůli výluce u Tomkova náměstí do konečné Štefánikova čtvrť.
Výluky kvůli stavbě u Tomkova náměstí: páteřní trolejbusové linky změní konečné

Někteří cestující o připravovaných změnách na páteřních trolejbusových linkách, které často využívají, dosud nevěděli. „Je to pro mě docela šok. Už teď je o nervy jezdit pětadvacítkou a šestadvacítkou, každý den mají zpoždění. Neumím si představit, jak bude situace vypadat, až trasu rozdělí na dva trolejbusy," prohlásil Zdeněk Čech bydlící na Vinohradech.

Změna kvůli výstavbě částí okruhu zasáhne také Filipa Štefaníka, který žije na stejném sídlišti. „Oba spoje využívám často, protože se z Vinohrad skoro jinak ani nejde dostat. A teď trolejbusy na dva roky takhle rozdělí. Chápu, že to jinak asi nejde udělat, ale jsem zvědavý na praxi. Nadšený ze situace nejsem," poznamenal mladý muž.

Po dvouleté pauze ukázalo brněnské Technické muzeum své poklady schované v řečkovických garážích.
OBRAZEM: Technické muzeum v Brně předvedlo, co má v garážích. Podívejte se

Demolice mostu začne zřejmě v květnu poté, co silničáři převedou provoz na mostní provizorium. Vyrostlo vedle staré konstrukce určené ke zbourání. Umožní zachovat průjezd oblastí dvěma pruhy v každém směru. K omezení provozu na polovinu dojde pouze krátkodobě.

Místo zdemolovaného mostu postaví dělníci nový. Na něj pak trolejbusy po dokončení celé stavby zamíří z jedné strany bočními rampami u Dukelské ulice a z druhé u Karlovy. „Výsledně tedy budou trolejbusy jezdit na krátkém úseku po nových částech velkého městského okruhu," doplnil Nedbálek. Další dvě nové konstrukce překlenou Tomkovo náměstí a maloměřické seřaďovací nádraží.

OLDŘICH HALUZA

JAKUB TRUČKA