Trasy spojující Židenice, Černovice, Slatinu a Líšeň uvítá například Libor Fuchs. „Když tam občas projedu autem, říkám si, že bych místem tedy na kole jezdit nechtěl. Věřím proto, že se pro rozvoj cyklodopravy v Brně jedná o důležitý krok,“ reagoval na dotaz Deníku Rovnost.

Tři ze čtyř stezek povedou zčásti souběžně s frekventovanou Ostravskou ulicí. „Všechny schválené investiční záměry jsou součástí výstavby páteřních cyklotras, které povedou do jihovýchodní části města. Úseky řešíme s Ředitelstvím silnic a dálnic kvůli přípravě projektové dokumentace na Velký městský okruh Ostravská radiála a také s vítězným projektem z participativního rozpočtu Cyklostezka do Líšně,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Tři možnosti

První šest set metrů dlouhá stezka spojí Olomouckou a Nezamyslovu. Další povede od východního konce ulice Pod Sídlištěm okolo fotbalového hřiště a ulice Marie Kudeříkové až do Bělohorské. „S projektanty ještě přesnou trasu vyladíme. Existují tři možnosti. Chceme ji směřovat tak, aby nevedla lidem pod okny a nekácely se kvůli ní stromy,“ sdělil židenický místostarosta pro dopravu Petr Kunc. Právě na území Židenic stezka leží.

Osada zanikla v minulém století.
Výstavba VMO Žabovřeská: objevili zbytky osady Kamenný mlýn, stávala tam hospoda

Po třetí trase se cyklisté svezou mezi podjezdem pod Ostravskou a napojením do Holzovy. „Úsek využívající původní silnici je dlouhý asi devět set metrů, délka celé trasy v tomto investičním záměru dosahuje třinácti set metrů. V části úseku opravíme povrch na stávající silnici, v části současnou prašnou cestu nahradíme novým povrchem ze živice. V poslední části vznikne nová stezka,“ popsal městský radní pro územní rozvoj Filip Chvátal.

Nové cyklostezky v Brně

1. Spojení Olomoucké a Nezamyslovy ulice, 600 metrů, náklady 22,5 milionu korun.
2. Spojení ulic Pod Sídlištěm a Bělohorské, 550 metrů, náklady 11,2 milionu korun.
3. Spojení Podstránské a Holzovy ulice, 1300 metrů, náklady 18,4 milionu korun.
4. Stezka podél Holzovy, 830 metrů, náklady upřesní investiční záměr spojený i s rozšířením Holzovy.
Práce na jejich vybudování mohou začít už v příštím roce.

Od napojení do Holzovy ulice vznikne nová čtvrtá trasa vedoucí podél ní, a to v úseku mezi křižovatkami s Malečkovou a Drčkovou. „Tam se napojí na stávající stezku. Do křížení Holzovy a Drčkovy doplníme nový světelně řízený poptávkový přechod,“ řekla Anna Dudková z tiskového střediska brněnského magistrátu.

Předseda klubu cyklistů Bicybo Jiří Jedlička upozornil, že v této části Brna je stezek pro lidi na kole málo nebo nejsou vůbec žádné. „Je proto dobře, že je tam pro ně konečně vybudují. U těchto úseků je ale potřeba vyřešit napojení na úplné centrum, protože cyklisté mají velký problém se do něho dostat,“ poznamenal Jedlička.

Novou služebnu získali strážníci v brněnské části Slatina. Služebna je zároveň operačním střediskem kamerového systému Městské policie.
Nová služebna Městské policie ve Slatině: podívejte se, jak to tam vypadá

První tři trasy bez poslední podél Holzovy jsou součástí páteřní cyklospojnice Brna s okolím Šlapanic a Pozořic. „Tam už jsou jednotlivé úseky v provozu, nebo se postupně začínají stavět," zmínil Chvátal.

Po nedávném schválení investičních záměrů radními se nyní začíná pracovat na projektové přípravě. Nové trasy mohou dělníci začít budovat už v příštím roce, pokud bude podle plánů postupovat přípravný a povolovací proces. „Termín stavby se pak odvíjí od doby trvání přípravy projektové dokumentace a jejího projednání," doplnila Dudková.