Radní podle náměstka primátora pro investice Richarda Mrázka reagovali na požadavek Brna-severu. „Tuto trasu představitelé tamní radnice požadovali," řekl Mrázek.

Podle starosty městské části Martina Malečka to ovšem není pravda. „Prodloužení tramvajové tratě jsme nechtěli. Lepší by pro nás bylo prodloužit autobusovou linku číslo 46 až do centra, jako tomu bylo při opravě ulice Milady Horákové. Loni jsme ovšem přijali usnesení, že pokud už trať opravdu prodlužovat, tak jižní cestou. Už dnes na Lesnou jezdí tramvaje linek 9 a 11 a to stačí," komentoval.

Budova polikliniky na Lesné se dočká rekonstrukce.
Polikliniku Lesná zateplí za 130 milionů. I v době oprav budou lékaři ordinovat

Představitelé Brna-severu dříve protestovali především proti severní variantě tratě až na Majdalenky. „Návrh trati křižoval prodejnu Zoo zóny, blízko také sídlí meteorologové, kteří by měli problémy se svými měřícími přístroji," přiblížil starosta Maleček. Nová trať bude měřit necelý kilometr. Využije už dříve hotového třísetmetrového úseku nad velkým městských okruhem.

Tramvaje budou nově stavět u Polikliniky a nádraží. „Doufám, že u nádraží vznikne v budoucnu nový velký přestupní uzel," uvedl náměstek Mrázek.

To je ale podle starosty Malečka těžko představitelné. „Nevím, kde by tam vznikl. U nádraží není místo," oponoval.

Ilustrační foto.
Muž chce zpomalit tramvaje. Aby nerušily Brňany při spánku

Brněnští radní v úterý také schvalovali výměnu pozemků pro stavbu tramvajové tratě do bohunického kampusu. „Nová trať umožní pomůže posílit dopravu do této části města, kam denně jezdí až čtyřicet tisíc lidí," informoval náměstek Mrázek.

Brno vymění svých skoro sedmnáct tisíc metrů čtverečních za necelých patnáct set, které vlastní Real spektrum Západní brána. „Směna byla jediná cesta, jak se k pozemkům dostat. Doplatí nám bezmála osmaosmdesát milionů korun," upřesnil Mrázek.