Zájemci si tam vyzkoušejí vodní lyžování nebo sport nazývaný wakeboarding. Spočívá v jízdě na prkně, po vodní hladině sportovce táhne právě vlek. Firma City Sports u zastupitelů uspěla s menším elektrickým strojem, který vede v jedné linii a jeho jízdní dráha měří 170 metrů.

Politici schválili místo v Rakovecké zátoce u kamenné zdi. „Kdekoli jinde by atrakce omezovala rekreanty, ale tam lidé nechodí. Liniový způsob zabere méně prostoru než okružní," ujistil Kratochvíl.

Vlek navíc bude dočasná stavba. Zastupitelé nedovolili, aby sloupy stály ve vodě. „Jsme rádi, že jde atrakci postavit aspoň v kratší variantě," ocenil majitel firmy Pavel Trčala, který mimo jiné plánuje i stavbu lyžařské sjezdovky na okraji města, o čemž už Brněnský deník Rovnost také informoval.

Vodní vlek bude vhodný hlavně pro začátečníky, kteří se svezou tam a zpátky. „Obsluha může rychlost měnit podle potřeby. Děti klidně můžou jet jen rychlostí patnáct kilometrů v hodině. Pro dospělé je obvyklých o dvanáct víc," uvedl Trčala.

Když jezdec spadne, obsluha může unašeč vrátit a vytáhnout ho z vody. Na okružním vleku, jako například v Pasohlávkách na Brněnsku, lidé v případě pádu musejí doplavat zpět ke břehu nebo pro ně musí přijet člun.

Firma za nové zařízení zaplatí milion korun. „Další statisíce budou stát případné překážky a skoky, abychom uspokojili i zkušenější jezdce," doplnil Trčala.

Novinka bude v provozu od osmi hodin ráno do setmění. První zájemci si ji vyzkoušejí už letos v létě. „S provozovatelem jsme se domluvili, že děti z bystrckých základních škol tam můžou zdarma chodit v hodinách tělocviku," informoval starosta. Školáci by si wakeboarding mohli zkusit v září.

close Ilustrační foto. zoom_in

Nápad se líbí třeba řediteli základní školy ve Vejrostově ulici Zdeňku Černoškovi. „Nejlepší ale bude, pokud by tam děti zdarma mohly chodit mimo rozvrh. Za pětačtyřicet minut tělocviku nestihnou ani přijít a všechny se vystřídat," upozornil.

Své plány zatím nevzdává brněnská společnost Conbipel, která chce u přístaviště U Kotvy postavit šest set metrů dlouhý okružní vlek. „Menší zařízení pro nás není konkurence. Chceme postavit vlek vhodný i pro mezinárodní závody," podotkl Josef Šumbera z firmy. Další podobné zařízení chtěli maďarští investoři u Sokolského koupaliště. Odmítavý postoj zastupitelů k oběma projektům však trvá. „Nelíbí se nám, že by vlek omezil plavce a rekreanty," prohlásil Kratochvíl.

Trčala chtěl původně postavit delší zařízení přes celou zátoku. Proti bylo Povodí Moravy. „S menším vlekem souhlasíme jen za určitých podmínek. Provozovatel musí například zabezpečit, aby atrakce neznečistila okolí," uvedla mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková.

Sportovci s vlekem v plánované podobě souhlasí. „Zvolené místo totiž nevyužíváme," podotkla tajemnice Lodních sportů Brno Kateřina Fantová.