Zbýšovská úzkorozchodná dráha funguje na části tělesa bývalé důlní dráhy. Nadšenci začínali na holé pláni ve Zbýšově, nádražní budova byla totální ruinou s vymlácenými okny. Postupně se však podařilo i za pomoci obcí a kraje vybudovat zázemí a každý rok se trať blíží železniční stanici v Zastávce u Brna. "Při našem tempu kolem 300 metrů nových kolejí bychom se tam mohli dostat za dva roky. Zbývá 500 metrů," uvedl Fučík. Přímá návaznost na železnici by byla výrazným impulzem zvýšení návštěvnosti, která se teď pohybuje kolem 8000 lidí ročně. Přijdou se podívat nejen na muzejní železnici, ale i na památky po dolování černého uhlí.
Novou parní lokomotivu se pro letošní sezonu podařilo získat díky tomu, že Jirsa svou zahradní železnici rekonstruuje. "Domluvili jsme se, že bude jezdit letos u nás. Počítáme s ní nejen teď v sobotu, ale také 13. června na modelářský den. V létě by se obě lokomotivy každý týden střídaly," řekl Fučík. Nová parní lokomotiva by měla na pravidelných jízdách nahradit motorové lokomotivy. "Pokud se vše podaří, bude v létě na dráze jen parní provoz," uvedl Fučík.
Na přelomu dubna a května se v muzeu uskutečnila tradiční dobrovolnická brigáda a podařilo se položit dalších 300 metrů kolejí směrem k Zastávce, zbývá jich zhruba 500.
Vedle začátku sezony, Muzejní noci a modelářského dne čeká návštěvníky ještě koncem září Den železnice a Hornický den v Zastávce. Přes léto budou pravidelně jezdit vlaky ze Zbýšova do Babic.
Na začátku jubilejní sezony připomněl Fučík i začátky. "Byly hrozně těžké. Kromě kolejí jsme museli postavit nádraží ve Zbýšově a v Babicích. Na začátku jsem pociťoval jistou beznaděj, teď máme být na co hrdí. Hodně nám pomohly obce Zastávka, Babice a Zbýšov, funguje svazek obcí Mikroregion Kahan. Na stavbu výtopny a dílny nám přispěl kraj," řekl Fučík.