Od 3. září rozšíří Správa železniční dopravní cesty výluku, která trvá již od poloviny července. „Museli jsme ji rozdělit na dvě části kvůli přípravným pracím na dolním nádraží. Od konce prázdnin můžeme pro naše vlaky využívat alespoň částečně i tuto stanici,“ vysvětlil ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah Jiří Sysel.

Na velké změny se lidé musí připravit například při cestě linkou S4 v úseku ze Zastávky do Brna. „Osobní a spěšné vlaky nahradí v pracovní dny autobusy. O víkendech a svátcích pojedou vlaky bez omezení až na hlavní nádraží,“ uvedla mluvčí drah Vanda Rajnochová. Výluka naopak nezasáhne rychlíky od Jihlavy, i když jezdí po stejné trati.

Ilustrační foto
Sociální bydlení pro bezdomovce? Zatím ne, rozhodli brněnští radní

Pouze na dolní nádraží, kde dráhy nově zřídí pokladnu, bude zajíždět linka S41 od Moravských Bránic. Vynechá také zastávku Brno-Horní Heršpice. Cestující do Heršpic budou muset přestoupit na autobus už ve Střelicích.

V Brně mezi dolním a hlavním nádražím pojedou náhradní autobusy. „Cestující mohou ve spojích náhradní dopravy využít jízdenky z vlaku,“ ujistila Rajnochová.

Železničáři aktuálně opravují mosty přes Hybešovu a Křídlovickou ulici. Na prázdniny pak uzavřeli nástupiště pět a šest. Největší omezení provozu ale začne až v prosinci se zahájením prací na zabezpečovacím zařízení.

Opravy hlavního nádraží se příliš nelíbí Jaroslavu Zhořovi. „Pokud zde nádraží bude stát, ať je spraví. Jestli se však posune jinam, přijde mi to zbytečné,“ upozornil na nejistou situaci s polohou stanice.

Náklady na současnou rekonstrukci hlavního nádraží se vyšplhaly na dvě miliardy korun.

JAN ŠINDELÁŘ, ZDOPRAVY.CZ
ONDŘEJ VACULÍK

Ilustrační foto
Lidé z Dornychu nechtějí nové sousedy, podepisují proti nim petici