Lidé by po nové lávce stále neměli chodit, řada místních však navzdory plotům a zákazovým cedulím přes novou lávku přechází. Reportér Deníku takto v pátek okolo poledne jenom za pár minut viděl přecházet hned dva muže. „Chodím tady úplně běžně. Plot na obou koncích se dá jednoduše odsunout. Teď tady sice dělníci docela kopou, ale pořád to jde,“ vysvětlil Marek Dvorský, kterému nový most ušetří zhruba pět minut chůze.

Dělníci mu podle jeho slov občas řeknou, že tudy ještě chodit nemá. Nijak víc to ale podle něj nikdo neřeší.

VMO Tomkovo náměstí v Brně? Podívejte se, co zbourali a co naopak vzniká.
VMO Tomkovo náměstí v Brně: podívejte se, co zbourali a co naopak vzniká

Nová více něž padesátimetrová lávka stojí hned vedle staveniště velkého městského okruhu. Na první pohled vypadá dokončená, jenže…

Chybí jí třeba napojení chodníku pro pěší na pravém břehu řeky. „Lávka zatím není průchozí kvůli okolním stavebním pracím a bezpečnosti. Původně jsme navrhovali vytvoření koridoru pro veřejnost. Argumenty zhotovitele, že není schopen zajistit osvětlení a tudíž bezpečnost, jsou velmi silné. Stejně jako fakt, že na pravém břehu není ještě dokončená přeložka vody, která by tento koridor narušila," vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Nová lávka pro pěší přes Svitavu:

Délka lávky: 52,27 m

Délka nosné konstrukce: 44,25 m

Šířka průchozího prostoru: 3,50 m

Výška mostu nad terénem: 7,31 m

Podle mluvčí Trubelíkové nová lávka v blízkých týdnech zpřístupněná nebude. Její užívání bude pravděpodobně spojeno až s dokončením stavby této části velkého městského okruhu, tedy v příštím roce.

Lidé, kteří chtějí řeku překonat, musí použít starou lávku. Ta se nachází zhruba tři sta metrů dále po proudu řeky Svitavy. S jejím stavem ale není řada místních spokojená. „Jen se na to podívejte. Na ty schody, aby si člověk vzal cepín. S kolem nebo kočárkem to je úplně nemožné,“ neváhal s kritikou třeba Michal Jedlička, který bydlí nedaleko. Vadí mu hlavně strmé schody a nevzhledné okolí.

Jiní si zase stěžují na špatný stav asfaltového povrchu, který na staré lávce je. „Je to samá díra nebo hrbol. Když prší, jdete celou dobu v kaluži,“ řekla reportérovi Deníku obyvatelka Maloměřic Zdenka Stará.

Ilustrační foto.
Smrt na kolejích: neznámý muž zahynul u Žabčic po srážce s vlakem z Brna

Některým vadí i nedostatečné osvětlení u staré lávky. „Od ní vede pěšina podél plotu. Jsou tady tři lampy a nesvítí ani jedna. Všude kolem jsou keře. Když je tma nebo šero, bojím se tady chodit,“ popsala žena, která bydlí hned naproti nové lávky. Podle ní je na nové lávce mnohem více světla než na staré.

Náklady na novou lávku hradí město Brno. Stavba vyšla na více než třicet milionů korun. Po otevření by ji měli využívat i cyklisté.