Oproti současnému hlavnímu nádraží v centru ho denně využije pouze zlomek cestujících. Slouží hlavně pro místní a pracující ve firmách a úřadech v okolí nebo na blízké Černovické terase. Vlakové nádraží v okrajové Slatině železničáři při přestavbě celého železničního uzlu Brno zmodernizují. Kromě něho upraví stanici i v Králově Poli. O miliardové proměně židenického nádraží už Deník Rovnost nedávno informoval.

Slatinské nádraží čeká kompletní modernizace. Železničáři počítají se vznikem dvou nových nástupišť, na která se cestující dostanou z nového podchodu. „Stavba je součástí modernizace úseku mezi Brnem a Blažovicemi, kde opravíme železniční svršek a spodek, od nové odbočky Brno-Černovická terasa vznikne čtyřkolejná trasa. Vybudujeme také novou zastávku Černovická terasa,“ přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Cestující novou stanici najdou u slatinského Kauflandu, který je součástí Obchodního centra Nová Slatina. „Tohle umístění umožní lepší obsluhu území se zařazením do integrovaného dopravního systému kraje,“ zmínila Friebová.

Opravu nádraží ve Slatině cestující vítají. „Je dobře, že se kromě hlavního nádraží nezapomíná ani na menší brněnská nádraží,“ myslí si cestující Martin Gonsior.

Představitelé Slatiny u stanice řeší na výzvu lidí problematický příchod po Šmahově ulici. Její úsek mezi Řípskou a Drážní slouží jako přístupová cesta. „Silnice je ve velmi špatném stavu, nevede po ní chodník, chybí i osvětlení,“ vysvětlil místostarosta Martin Krytinář.

Zástupci města aktuálně připravují investiční záměr na rekonstrukci problematického úseku Šmahovy.

Do úprav nádraží ve Slatině se železničáři pustí nejdřív v roce 2026, kdy plánují začít modernizaci trati mezi Brnem a Blažovicemi. Už v přespříštím roce začnou s kompletní opravou nádraží v Králově Poli. „Zahrne nástupiště, kolejiště, podchod, přístupy, zabezpečovací zařízení a nádražní budovu,“ vyjmenovala Friebová.

Modernizace brněnských nádraží

Brno-Královo Pole

kompletní rekonstrukce včetně nástupiště, kolejiště, podchodu, přístupů, zabezpečovacího zařízení a nádražní budovy

začátek stavby: v roce 2023

náklady: 2,5 miliardy korun včetně související staveb

Brno-Slatina

kompletní modernizace, vznik nových 2 nástupišť i podchodu

začátek stavby: nejdřív v roce 2026

náklady: neznámé, součástí modernizace trati Brno-Blažovice

Náklady na modernizaci nádraží se mají vyšplhat na dvě a půl miliardy. Zahrnou i výstavbu nové dvoupodlažní výpravní budovy na místě stávající. Její prostory i nástupiště budou bezbariérová. Do zvýšeného podlaží se cestující dostanou výtahem a eskalátory. V novém objektu počítají zástupci Správy železnic s komerčními prostory pro prodejny a občerstvení.

U nádraží vedle výpravní budovy vyroste čtyřpatrový parkovací dům. Zástupci města předpokládají, že nabídne 350 míst a 1 200 metrů čtvrtečních pro prostory na veřejnou vybavenost. Třeba pro Českou poštu či městskou policii. „Odhad začátku stavby domu je okolo roku 2025,“ sdělila Anna Dudková z tiskového střediska brněnského magistrátu.

Dosud nemají zajištěné všechny potřebné pozemky pro výstavbu parkování za dřív odhadovaných 160 milionů korun. Nemohou proto žádat o územní rozhodnutí. „Aktuálně je hotová dokumentace pro územní rozhodnutí z důvodu určení rozsahu stavby," informovala Dudková.

Novinkou bude u královopolského nádraží podchod prodloužený až do Myslínovy ulice. Lidé se z něho dostanou na ostrovní nástupiště i k výpravní budově. „Bude trvale otevřen a poslouží nejen cestujícím na železnici, ale široké veřejnosti," poznamenala mluvčí Friebová.