Státní silničáři nyní zveřejnili, jak stavba v listopadu pokročila. Estakáda, která v místě vzniká, bude tvořit čtyřicet polí a sedmatřicet mostních pilířů. Stavba má skončit v roce 2024. Estakáda překlene Tomkovo náměstí, řeku Svitavu a maloměřické nádraží.
Páteřní trasa dlouhá 1,2 kilometru propojí Husovický tunel a Rokytovu ulici. Dělníci mají být s touto částí velkého městského okruhu kompletně hotoví v červenci 2024. Cílem je odlehčit přetíženému středu Brna. Náklady činí zhruba 2,4 miliardy korun.
Pokračují také práce na části velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici. Už na jaře příštího roku se tam svezou cestující tramvají. Auta po dokončení druhé etapy v Žabovřeské projedou úsekem mezi Kamenomlýnským mostem a mimoúrovňovou křižovatkou Hlinky obousměrně ve dvou pruzích.
Náklady na stavbu druhé části okruhu v Žabovřeské Ředitelství silnic a dálnic vyčíslilo na zhruba dvě miliardy korun.