VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na trať vyjely nové railjety. Jsou pohodlnější a rychlejší

Jižní Morava – Rychlejší a pohodlnější. Dvě hlavní lákadla, která mají cestující přitáhnout do nových vlaků. České dráhy v úterý poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.

6.5.2014 1
SDÍLEJ:

České dráhy poprvé vypustily na trať své nové soupravy railjet, které spojí Prahu s Vídní. Zatím jen ve zkušebním provozu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Sedm nových vlaků má pozvednout komfort při cestování a zrychlit spojení. „Doba jízdy mezi Prahou a Vídní se ze současných čtyř hodin a pětačtyřiceti minut zkrátí přibližně na čtyři hodiny a deset minut," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Komfort cestujícím poskytnou pohodlné sedačky se stolky a zásuvkami, restaurační a informační vůz, malý oddíl v jednom z vagónů sloužící jako dětské kino nebo bezbariérovost. „Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé," řekl ředitel společnosti Daniel Kurucz. České railjety na rozdíl od svých rakouských verzí mají prostor na převoz šesti jízdních kol.

Změnu kvitovala například Kateřina Šlampová, která se vydala z Brna do Břeclavi. „Jedu tímhle vlakem úplně náhodou. Byla jsem překvapená, když přijel na nástupiště. Bála jsem se, jestli jím vůbec můžu jet. Interiér se mi každopádně velice líbí. Je vidět, že je to nové," popsala Šlampová.

První 185 metrů dlouhá souprava s 442 místy bude do půlky června jezdit pouze na trase mezi Brnem a Prahou ve dvou spojích. Poté railjety vyjedou i do Vídně. V pravidelných dvouhinových intervalech začnou jezdit až od prosince tohoto roku. „Zbylých šest souprav rychlovlaků by se na české železnici mělo objevovat postupně od konce letošního roku," uvedl ředitel dopravních divizí společnosti Siemens Roman Kokšal, od kterých České dráhy vlaky zakoupily.

Ekonomové si myslí, že vlaky nijak zásadně cestování mezi hlavními městy neovlivní. „Autobusy konkurečních společností jsou také komfortní. Jestli navíc vlak pojede jen o pár desítek minut rychleji, velký význam to nemá," mínil ekonom Tomáš Menčík.

Railjety totiž zatím můžou jet pouze rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Stavěné jsou přitom až na 230. V rychlejší jízdě jim brání zastaralá železniční trať. „Vlaky jsou pěkné a rychlé. Kéž by takhle jezdily všechny soupravy. Třeba rychlíky do Břeclavi nebo Olomouce jsou úplná hrůza," podotkla cestující Hana Saitzová.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

Líbí se vám nové railjety?

ANO

93 %

NE

7 %

Hlasovalo: 72

Anketa byla ukončena

6.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Unikátní hudební projekt festivalu Moravský podzim na brněnském výstavišti sledovaly tisíce lidí. Součástí orchestru byly míchačky, sanitky, dělostřelci a také sedm brněnských pěveckých sborů.
23

Výstřely, řev fanoušků Komety a sirény. V Brně zazněla nejhlasitější symfonie

Lídr jihomoravské kandidátky KSČM hlasuje ve sněmovních volbách.

Pojezný k neúspěchu ve volbách: Lidé se obrátili na populistické strany

Kominíci na roztrhání. Lidé čekají i měsíce na kontrolu

Jižní Morava – Topná sezona začala letos už v půlce září. Lidé řeší kontroly a čištění komínů na poslední chvíli. Kominíci mají plné kalendáře dlouho dopředu.

Velká poslanecká rošáda: za jižní Moravu zůstane jen devět politiků

Jižní Morava /FOTOGALERIE, VIZITKY POSLANCŮ/ – Jihomoravské poslance čeká velké střídání. Křeslo získá čtrnáct nových politiků z kraje. Dvanáct ze stávajících poslanců za jižní Moravu končí ve sněmovně úplně, devět zůstává.

Nová vláda bude průšvih, nebo velký průšvih, říká Pirát Radek Holomčík

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Ve volbách do poslanecké sněmovny skončili Piráti na třetím místě. „Výhra ANO znamená dlouhodobé selhávání demokratických stran,“ říká nový jihomoravský poslanec a Pirát Radek Holomčík.

V maloměřické textilce opravili turbínu. Majitel plánuje i další rekonstrukce

Brno - Látky se v textilní továrně v brněnských Maloměřicích nevyrábí už pětadvacet let. Po tu dobu továrna stála bez využití a chátrala. Nyní se majitelé rozhodli opravit alespoň její malou část. Vyměnili původní Kaplanovu turbínu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení