Deník o chystaných změnách informoval už na jaře. „Komplexní rekonstrukce stanice Brno-Královo Pole a přilehlých úseků vyjde na 2,9 miliardy korun. Vznikne nový moderní dopravní terminál," sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

První práce začnou příští měsíc, hotovo má být do konce roku 2025. Co zahrnuje připravovaná modernizace?

„Výstavbu nové nádražní budovy, která bude zároveň součástí přilehlého dopravního terminálu. Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí vzniknou pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem," popsal mluvčí Gavenda.

Podívejte se, jak vypadají nádraží ve čtyřech nizozemských městech. Navštívil je reportér Deníku. | Video: Deník/Michal Hrabal

Po dobu výstavby nové budovy bude zázemí zajišťovat provizorní čekárna až pro 250 lidí. „Zásadní přestavbu čeká kolejiště ve stanici. Koleje se prodlouží, vzniknou nová nástupiště a jejich zastřešení. Stávající podchod rozšíříme a zároveň prodloužíme, aby propojil přednádraží s Myslínovou ulicí. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy," řekl mluvčí železničářů.

Rekonstrukcí projde i část trati z brněnských Maloměřic až po Kuřim. Komfort pomůže zvýšit nový informační a orientační systém přímo v královopolské stanici, ale také na zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.

„Součástí stavby bude rovněž obnova třinácti mostů, deseti propustků, silničního nadjezdu a pěti opěrných zdí. Stanice získá i nové zabezpečovací zařízení. Rekonstrukce železničního spodku a svršku umožní průjezd stanicí rychlostí 120 kilometrů v hodině," doplnil Gavenda.