Po dobu modernizace budou přes nádraží jezdit vlaky. „Zde je tak velká frekvence spojů, že daň pro cestující za stavební práce by mělo být prodloužení jízdních dob, a ne že je budeme směrovat do autobusů," podotkl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Na modernizaci druhého nejfrekventovanějšího brněnského nádraží se bude podílet i město Brno. „Pro nás je zásadní vybudování nového podchodu do Myslínovy ulice," uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Letitý nosník byl v natolik špatném stavu, že se při odstraňování přelomil.
Komplikace demolice mostu v Merhautově v Brně: praskl nosník, delší výluka vlaků

Zajímavostí místa je protiatomový kryt. Kontrolního dne se mimo jiné účastnil ministr dopravy Martin Kupka, jenž potvrdil, že s obnovou krytu už nepočítají. „Dojde v něm k odstranění stropů a recyklovaným materiálem budou místnosti zasypány," řekl Kupka.

Demolice čeká například i stávající zázemí pro výpravčího nebo stávající výpravní budova. Místo ní vyroste nová dvoupatrová moderní. Po dobu prací mohou cestující využívat provizorní prostory.

„Významným prvním milníkem bude otevření náhradní odbavovací haly. Čekárna by měla pojmout až 250 lidí. Bude sloužit cestujícím až do dokončení stavby," zmínil Kupka.

Pokračuje přestavba vlakového nádraží v brněnském Králově Poli. Stavbaři mají za sebou první práce. Deník se podíval i do stávajícího zázemí nádraží.Pokračuje přestavba vlakového nádraží v brněnském Králově Poli. Stavbaři mají za sebou první práce. Deník se podíval i do stávajícího zázemí nádraží.Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Kompletně hotovo může být v září roku 2025. Zimní sezonu stavbaři využili k vykácení dřevin. Náklady na přestavbu jsou zhruba tři miliardy korun.