Na zaplacení podzemní dráhy se má podílet město a Jihomoravský kraj. „Budeme o tom dále jednat. Jsem rád, že jsme překonali období, kdy se kvůli naší dlouhodobé nerozhodnosti celý projekt modernizace nádraží odkládal,“ uvedl primátor Petr Vokřál.
Přesun nádraží a stavba dráhy by se podle brněnského zastupitele opoziční sociální demokracie Olivera Pospíšila měly časově sjednotit. „Zástupci města a kraje by měli diametr prosazovat jinak než vysíláním těžko srozumitelných signálů v podobě podmínek,“ řekl.
Rozhodnutí výboru naopak vítají krajští zastupitelé. „Znamená, že dojde k posunu i v přípravě diametru. K jeho trase budeme zpracovávat studii proveditelnosti. Půjde o společnou investici státu, kraje a města,“ potvrdil náměstek jihomoravského hejtmana pro územní plánování Martin Maleček.
Podle náměstka primátora Martina Andera je však diametr bez toho, aby byl stát výlučným investorem, nereálný. „Odsun nádraží zkomplikuje dopravu dojíždějícím i Brňanům. Říkat, že nádraží odsuneme a pak někdy postavíme diametr, je nesmysl,“ řekl.
O poloze nádraží bude nyní rozhodovat centrální komise ministerstva dopravy, která má rozhodnutí výboru potvrdit a dále jej předat vládě. „Cílem je konečný návrh předložit na jednání vlády do dvou měsíců,“ přiblížil mluvčí rezortu Jakub Stadler.
Komise přitom bude zvažovat i kapacitní možnosti obou variant nádraží. Proti přesunu k řece totiž brojí nákladní dopravci, kterým vadí plánované promíchání osobní a nákladní dopravy v brněnském uzlu.