Odsunutá nebo přisunutá poloha. Otázka budoucího umístění vlakového nádraží rozděluje Brňany už velmi dlouho. Do půl roku však bude jasno. Brněnští radní včera schválili zadání srovnávací analýzy obou poloh sdružení pražské firmy Cityplan a dopravní fakulty Českého vysokého učení technického.

„Firma má šestapadesát dní od podpisu smlouvy na zpracování analýzy. Ta má být hotová v půli července. Na nejbližším jednání zastupitelů, tedy v září, budeme s největší pravděpodobností rozhodovat o konkrétním místě. Záleží to však také na výsledcích srovnání,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander. Podle něj ale nebudou zjištěné údaje závazné. Smlouvu vedení města podepíše až po uplynutí desetidenní lhůty na podání stížností proti rozhodnutí výběrové komise. Nejdůležitější při jejím rozhodování byla cena. Vítězové nabídli tři a půl milionu korun.

Ředitel firmy Cityplan Ivan Beneš tvrdí, že je to pro ně výzva. „Jsme za tuto zakázku rádi. Jde o úkol velmi složitý a komplikovaný. Musíme ho zpracovat velmi pečlivě,“ prohlašuje Beneš. Jeho firma v minulosti už například posuzovala prodloužení pražského metra nebo radila vládě Miloše Zemana při zpracovávání podkladů Rakušanů k dostavbě jaderné elektrárny Temelín. „Museli jsme čelit silným lobbyistickým tlakům a vždy jsme úspěšně odolali. Zvládneme to i v případě tohoto pro Brno ožehavého problému,“ vzkazuje Beneš.

Opozice však považuje tyhle peníze za vyhozené. „Udivuje mě, že na tohle peníze jsou, ale na potřebnější věci sloužící lidem ne. My bychom například potřebovali opravit chodníky,“ řekl zastupitel a starosta Brno-severu Leo Venclík a dodal, že je to také ztráta času.