Do sporu radniční koalice se dnes vložila také občanská koalice Nádraží v centru, která podrobně vypracovala plán pro stávající polohu nádraží. „Lidé mají stále stejný názor. Podle posledního průzkumu si odsun nádraží na jih města přeje jen osmadvacet procent Brňanů,“ upozornil mluvčí Nádraží v centru Svatopluk Bartík.

Postoj veřejnosti podle něj vážně ohrožuje možnost čerpání dotací z evropských fondů. „Máme zápisy z Bruselu, kde se jasně připomíná, že pokud nebude na podobu nádraží většinový názor veřejnosti, peníze do Brna nepošlou,“ dodal ředitel Hnutí Duha Petr Machálek. Plán, který prosazuje koalice Nádraží v centru, srovnávali experti v analýze, kterou si nechalo vypracovat město. Výsledky průzkumu také nejsou jednoznačné.

Analýza upozorňuje na to, že Brňané pocítí osmisetmetrové posunutí zejména při dojezdu do historického centra. Cestování na náměstí Svobody se prodlouží o osm minut. Zdůrazňuje také, že pohled na Brno nebude dlouhou dobu hezký. Z dokumentu ale vyplývá, že z dopravního hlediska je výhodnější stavět v prostoru vedle autobusového nádraží Zvonařka.

Experti také zdůrazňují, že případný odklad může dotace ohrozit ještě více. Právě dopravní kritérium je pro investora stavby – Správa železnic a dopravních cest – tím nejdůležitějším argumentem pro zahájení stavby.

„Z ostatních připomínek se necháme poučit a zkvalitníme současný plán,“ slíbil ředitel správy železnic Jan Komárek. Záměr státní organizace podporuje i většina brněnských zastupitelů.