Dlouho připravovaný systém rezidentního parkování, proti kterému se Brňané bouří, má nově zahrnovat pouze dvě zóny. „Po diskuzích s odborníky navrhuji mimo historické jádro zavést jednu velkou zónu,“ sdělil Hollan.

Zástupci koaličních stran brněnské radnice ovšem ve čtvrtek o návrhu nevěděli „Je velmi nešťastné, když jedna strana prezentuje svůj názor ještě předtím, než se na něm v koalici dohodneme,“ podotkl náměstek za lidovce Petr Hladík.

Podobně reagovali i další radní. „K návrhu se zatím vyjadřovat nebudu. Náměstek Hollan ho zveřejnil na své tiskové konferenci a koaličně o něm budeme jednat pravděpodobně až v pondělí,“ vzkázal i náměstek za hnutí ANO Richard Mrázek. Podotkl přitom, že návrh zástupci stran neprojednávali ani na čtvrteční večerní schůzi.

Žit Brno nyní navrhuje, aby Brňané s rezidentním parkovacím oprávněním mohli bez dalších poplatků parkovat v celém městě. Cena oprávnění se má pohybovat v řádu stokorun za jedno auto a rok. Za druhé si lidé připlatí, stát může až deset tisíc.

V historickém centru zaparkují pouze jeho obyvatelé a ti, kteří zde pracují. Lidé ze zbytku Brna a mimobrněnští návštěvníci tam nezaparkují vůbec. „Ve zbytku města mohou lidé bez bydliště v Brně stát na problematických místech za poplatek,“ popsal Hollan.

Změnu vítá spolek Brno autem, který rezidentní parkování kritizoval. „Je vidět, že hlas nespokojených Brňanů zabral a Hollan se snaží představit variantu vstřícnější k lidem,“ řekl předseda spolku Jan Mandát.

Všichni řidiči spokojení nejsou. „Když lidé přijedou do města poprvé, nemůžou zaparkovat na kraji a jet dál hromadnou dopravou, protože to tady neznají,“ poznamenal třeba Jan Malíř.

Projekt rezidentního parkování zdržely chybějící peníze z ministerstva dopravy. Radní ho nedokázali přesvědčit o přínosu projektu. „Žádost podáme znovu až se domluvíme v koalici na konkrétní podobě,“ řekl Hollan.