Návštěvníci hvězdárny projdou novou vesmírnou galerií. Poučí o životě hvězd

Brno – Zcela v novém kabátě se od letošního podzimu návštěvníkům představí exploratorium na brněnské hvězdárně. V říjnu se v něm poprvé projdou novou vesmírnou galerií.

22.8.2016 1

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ludmila Korešová

Podle tvůrců projektu nepůjde jen o jedinou novou výstavu, ale o zcela nový prostor, do kterého bude možné nainstalovat různé expozice. „Vytvoříme základ pro celou řadu expozic na různá témata. Prostor exploratoria s výstavní plochou necelých 270 metrů čtverečních zaplní audiovizuální prvky, díky nimž návštěvníky doslova pohltí obraz," popsal ředitel hvězdárny Jiří Dušek.

Na stavbu nové galerie přispěla téměř pěti miliony korun brněnský radnice.

V nové galerii chtějí její tvůrci využít špičkové moderní technologie. „Prostor nám nabídne možnost snadné a relativně levné obměny. Umožní pohotově reagovat na nové vědecké objevy a aktuální astronomické jevy. Pracovat bude možné s textem, obrazem, videoprojekcemi i interaktivními prvky," doplnil Dušek.

První expozice, kterou si návštěvníci v nové galerii prohlédnou, se zaměří na život hvězd. Připravují ji zaměstnanci hvězdárny Pavel Gabzdyl a Jan Píšala.

V galerii mohou návštěvníci trávit čas při čekání na představení v digitáriu. Vedení hvězdárny ovšem počítá s využitím i pro animační programy pro školní skupiny. To se líbí Brňance Martině Holubové. „Ze zkušeností vím, že interaktivní prvky jsou pro děti vždycky zajímavé. V exploratoriu jsou zajímavé exponáty už teď. Těším se, jak bude vypadat v novém," řekla Brňanka.

Autor: Hana Florianová

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 1

Další omezení. Výměna parovodů, opravy kanalizace zkomplikují dopravu po Kolišti

Po ulici chodil s větví a tvrdil, že je na Slovensku. Muž skončil na psychiatrii

Čelní srážka dvou aut si vyžádala pět zraněných a zablokovala silnici I/43

Černá Hora – Zvýšit opatrnost by měli řidiči, kteří aktuálně projíždějí okolo Černé Hory. Na silnici I/43 se po nedělní půl čtvrté odpoledne srazila dvě osobní auta a tvoří překážku v provozu.

ONLINE ROZHOVOR: Ptejte se ředitele Českého rozhlasu Brno Jaromíra Ostrého

Jižní Morava – Před čtyřmi lety se vrátil do Brna z pozice šéfredaktora Dvojky Českého rozhlasu. Jako ředitel Českého rozhlasu Brno má za sebou čtyři roky bez přestávky a teď právě pracuje na rozdělení brněnského a zlínského studia.

Vběhl do kolejí a srazila ho tramvaj. Skončil v nemocnici s poraněním hlavy

Brno - Ke střetu tramvaje s mladým chodcem v Kníničské ulici v brněnských Žabovřeskách v sobotu před devátou hodinou večer vyjížděli jihomoravští hasiči, policisté i záchranáři. Muže s poraněním hlavy převezli do nemocnice v Bohunicích.

Chtěl jsem strašně dát gól. Bylo ve mně příliš emocí, lituje Koné vyloučení

Brno – Po gólu Michala Škody měl zřejmě největší radost na stadionu Francis Koné. Vyloučený forvard fotbalové Zbrojovky sledoval po červené kartě zbytek prvoligového zápasu s Teplicemi z tunelu, po výhře 1:0 cítil velkou úlevu. „Mentálně jsem v zápase byl, fyzicky ne,“ pronesl trpce tožský forvard.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.