Po pandemii akvapark hlásí i návrat zahraničních návštěvníků. „Nejvíce k nám míří lidé ze Slovenska a Rakouska, v celkové návštěvnosti se jedná zhruba o patnáct procent u každé ze skupin. Co se týče České republiky, registrujeme opravdu enormní nárůst lidí z Prahy a okolí,“ sdělil manažer Aqualandu Moravia Tomáš Svoboda.

Nejsilnější srpen

Nejsilnějším měsícem byl srpen. Naopak v první polovině prázdnin se projevil trend, kdy mnoho Čechů vyrazilo po covidové pauze na zahraniční dovolenou.

Letos v létě oslaví Aqualand Moravia kulaté desáté narozeniny. Za dobu svého provozu se významně rozrostl. Nyní nabízí osmadvacet tobogánů a skluzavek. Za uplynulý rok se investice vyšplhaly na třicet milionů korun. „Hodně oprav a renovací jsme zvládli během plánované odstávky, která trvala dva měsíce. Peníze jsme využili pro rekonstrukce a také jsme zapracovali na technologiích, které nám pomáhají šetřit energii. Jako příklad dám využívání zbytkového tepla pro vytápění toboganových tubusů v hale atrakcí nebo speciální dveře, které do vnitřní části aquaparku nepustí zimu,“ nastínil ředitel areálu Petr Pavlacký.

Provozovatelé také plánují vlastní čištění bazénových vod, chtějí být ještě ohleduplnější i k životnímu prostředí. „Pak jsme loni představili novinku Nafouknutý svět a nyní dokončujeme nový dětský bazén Tutti Frutti se třemi atrakcemi. Zmínit musím i nový chytrý systém, který návštěvníky fotí při jízdách na tobogánech. Mají tak vzpomínku s sebou,“ sdělil Pavlacký.

Hitem je zdravá strava

Návštěvníci podle průzkumu Aqualandu Moravia také v roce 2022 více utráceli za občerstvení a ve většině případů stoupla poptávka po zdravé kuchyni. „Bylo patrné, že u nás nechávají za gastronomické služby více peněz. Trendem je zdravější stravování. Velkým hitem byly těstoviny a saláty. Těstovin se za běžného letního dne v průměru snědlo celých dvě stě kilogramů. Trend dospěl až tam, že jsme začali měnit některé položky v restauraci – třeba kachnu jsme z menu úplně vyřadili,“ konstatoval manažer Svoboda. U nápojů nejvíce bodovalo pivo, v alkoholické i nealkoholické variantě.

Zdražování vstupného aktuálně v pasohláveckém akvaparku neplánují.