„Já jsem s ní nikdy problém neměl, je ale třeba přizpůsobit rychlost stavu vozovky a schopnostem auta,“ poznamenal Brňan.

Právě jeden z úseků na zmíněné silnici přidali dopravní experti z firmy RSE Project mezi dvě nová riziková a nehodová místa Jihomoravského kraje. „Tento oblouk je odlišný proti ostatním a pro řidiče hůře čitelný,“ popsal za firmu David Pauk.

Na zmíněné místo vyjeli za posledních pět let k nehodě policisté skoro čtyřicetkrát, za tu dobu tam jeden muž zemřel a dvaadvacet lidí se zranilo. „Sedmadvacet nehod se stalo na mokré vozovce,“ dodal Pauk.

Dopravně riziková místa na jihu Moravy

• V Jihomoravském kraji je celkem osmnáct rizikových míst, které vytipovali dopravní experti ve spolupráci s policisty.
• Na pěti z nich už správci komunikací udělali bezpečnostní opatření.
• Opatření na ostatních místech připravují.
• Nejnovější dokončený projekt je úsek silnice mezi Vlkošem a Vracovem na Hodonínsku.
• Mezi riziková a nehodová místa letos nově patří i úsek silnice mezi Blanskem a Šebrovem a křižovatky u sjezdu na I/52 v Modřicích nedaleko Brna.

Podle Michala Franka z oddělení rozvoje dopravy Jihomoravského kraje jsou účastníci většiny nehod místní, kteří silnici využívají denně. „Na celý úsek teď zadáváme bezpečnostní inspekci, od čehož si mimo jiné slibujeme to, že celý lesní úsek bude navržen do jednotnějšího stylu, aby byl průjezd čitelnější,“ řekl.

Další nově přidané rizikové místo jsou křižovatky na silnici druhé třídy 152 u sjezdu na I/52 v Modřicích u Brna. „Při celkem dvaceti nehodách za pět let zde jeden člověk zemřel, jeden se zranil těžce a třináct lehce,“ komentoval Pauk z RSE Project. Dodal, že jedním z navrhovaných, ale nákladných, řešení by mohly být třeba kruhové objezdy na místě sjezdů.

Mezi riziková místa od loňska patří i přechod a křižovatka ulic Přístavní a Obvodová v brněnské Bystrci. „Přechod je v křižovatce a je dlouhý,“ poznamenal za firmu Martin Kostelenec.

Podle místostarosty Bystrce Tomáše Járy je křižovatka jednou z prioritních témat z hlediska bezpečnosti. „Chtěli bychom tam kruhový objezd. Projekt ale musí schválit město a bude nákladný. Dočasné řešení by byla i světelná křižovatka,“ řekl.

JANA TOMALOVÁ
SÁRA JESCHKEOVÁ