Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský v odpovědi pro Deník uvedl, že rychlík ve stanici Modřice nezastavil přesně v místě určeném k výstupu a nástupu cestujících. „Následně byla souprava se souhlasem výpravčího přestavena právě do místa vyhrazeného k nástupu a výstupu cestujících," sdělil mluvčí.

Takto vypadá hluková mapa Brna a jeho okolí.
Hluková mapa Brna a okolí: podívejte se, kde je největší rachot a jaký je u vás

Podle něj během manévru nebyla ohrožená bezpečnost provozu ani cestujících. „Vlak byl operován jednotkou InterPanter se selektivním blokováním dveří, to znamená, že dveře byly po celou dobu zajištěny. Výstup a nástup cestujících byl umožněn až ve chvíli, kdy vlak stál na místě určeném pro pohyb cestujících ve stanici Modřice," podotkl Šťáhlavský.

Vlak kvůli manévru v Modřicích prodloužil podle Šťáhlavského dobu jízdy o osm minut a zdržení následně zkracoval. „Další jízda se obešla bez dalších komplikací," doplnil mluvčí.