V Brně platí dlouhodobě regulace pro vjezd do centra města. Hlídky strážníků řeší každý měsíc průměrně zhruba sedm stovek dopravních přestupků. Nejvíce pak za špatné parkování. Ještě více sankcí uděluje magistrát, který prostřednictvím poloautomatizovaného systému reguluje vjezdy či stání v modrých parkovacích zónách určených primárně pro rezidenty a abonenty.

„Dopravní situace v historickém jádru není ideální. Dlouhodobě ji řešíme s magistrátem, na dopravních komisích či na setkáních s lidmi. Motoristy nabádáme k tomu, aby jezdili do centra jen v nejnutnějších případech. Město Brno přitom dlouhodobě investuje a zlepšuje dopravní infrastrukturu. Příkladem jsou parkovací domy či záchytná parkoviště, která lidem umožňují pohodlné napojení na MHD,“ řekl místostarosta městské části Brno-střed Zdeněk Machů.

Na území městské se nachází v současné době čtyři parkovací domy - Pinki Park v Kopečné ulici, Domini Park v Husově ulici, River Park v Polní ulici nebo Parking u Janáčkova divadla.

Odsunutý trolejbus v Brně na Veveří rozdmýchal na sociálních sítích diskuze u místních. Někteří argumentují, že vozidlo je nevzhledné a přitahuje akorát sprejery.
Posprejovaný a odstavený trolejbus v Brně: skládka nebo cvičiště pro hasiče?

„Zřídkakdy jsou plně zaplněné. Například zatím nejnovější parkovací dům v Polní ulici nabízí každý den dostatek míst i výhodné ceny parkovného, které vyjdou na padesát korun na dvanáct hodin. Navíc se nachází v docházkové vzdálenosti od centra i blízkosti tramvajové zastávky,“ dodal radní Brna-střed Jan Mandát.

Zároveň připomněl, že v Brně aktuálně vzniká další parkovací dům na Akademickém náměstí. Předpokládaný konec prací je na podzim letošního roku, po dokončení objekt pojme přes šest set vozů. „Věřím, že nová stavba zmírní dopravní nápor ve městě a posílí bezpečnost chodců a cyklistů v centru Brna,“ dodal místostarosta Machů.